Het Duitse testinstituut AV-Test heeft weer diverse virusscanners op de pijnbank gelegd. Welke anti-virus oplossing beschermt het beste een Windows 7 pc? Enkele verrassende uitkomsten.

AV-Test keek naar drie punten: hoe goed virusscanners een computer beschermen (dus malware tegenhouden), hoe grondig ze virussen kunnen verwijderen en hoe makkelijk ze in het gebruik zijn.

Wij geven hieronder een tabel met een overzicht van de interessantste resultaten. Aangezien wij bescherming (protection) het belangrijkst vinden, rangschikken we de scanners op dit criterium, met de beste bovenaan.
Voor de lijst:zie bron(te ruim voor hier)

Je kan ook hier maar dan moet je lid zijn:
http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/internet-en-software/virusscanners/

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier heb je de meesr recente voor Windows 7 -8:
http://www.topreviews.nl/anti-virus-software/de-beste-antivirus-software/
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb zelf BitDefender, echt een aanrader. Enorm gebruiksvriendelijk en houdt zich lekker gedeist tot hij echt nodig is. Ik heb nooit last van vals alarm, en al 3 jaar geen enkel virus gehad.
fremar
10 jaar geleden
ik gebruik al jaren Norton,en nog nooit een virusbesmetting gehad.