Spybot zegt 2 bedreigingen: Microsoft.Windows.SecurityCenter_disabled en Microsoft.WindowsSecurityCenter.AntiVirusOverride.

De tweede bedreiging (die met AntiVirusOverride) wil zeggen dat ik zelf een eigen antivirus heb die Windows niet herkent vanuit Windows Securitycenter. Dus telkens als ik Spybot opstart, zegt hij dat hij die bedreiging vind.
Is het erg om dit aan te vinken? Wordt de anti virus dan uitgeschakeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt er zowel voor kiezen om 't te blokkeren als 't toe te staan. In beide gevallen kan je met een vinkje kiezen om die keuze te onthouden.
Verder moet je even doorgeven welke AV je gebruikt: dan kunnen we beoordelen of 't een malafide AV is of niet. Indien niet, dan zou MS die override niet mogen doen en kan 't inderdaad een foute override zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Avira Antivir
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Avira is een geldige. Als je 'm netjes van de site hebt gedownload en betaald of van de originele CD geïnstalleerd, moet die virusscanner goed zijn (in de zin dat 't geen nep-AV-programma is).
Dus zie ik niet in waarom 't security-center moeilijk mag doen. Sowieso kent 't security-center niet alle (goede) virusscanners.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus vinkje voorzetten, dan worden die meldingen verwijdert en bij volgende spybot scan komen die meldingen dan terug (zie in mijn vraag over welke meldingen ik het heb) je krijgt beste antwoord
kan je dit antwoord als pm sturen :)

Andere antwoorden (1)

Er zijn virussen die de waarschuwingen van windows uitzetten, maar anti-virusprogramma's zoals norton en mcafee doen dat ook. Als je spybot deze "bedreiging" weg laat halen betekent dit dat je van zowel norton als windows of van zowel mcafee als windows een melding gaat krijgen bij te oude virusdefinities ed.

Je krijgt daarmee dus dubbele waarschuwingen, vandaar dat ze de windowswaarschuwingen uitzetten. Spybot merkt dit op omdat het "apart" is en zou kunnen wijzen op...