Logboek router?

Hoi,

Hoe dien je de gegevens in het logboek van je router te lezen? Kun je ook zien wanneer iemand "inbroken" heeft waar deze naartoe heeft gesurft? Ik heb een Belkin Wireless G-Router van zo'n 7 jaar oud waarin een security log zit, weet alleen niet hoe de gegevens precies te interpreteren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je moet echt heel veel verstand van routers hebben om dit te kunnen zien. En dan nog hoeft het niet altijd duidelijk te worden wat diegene precies gedaan heeft. Een logboek is om te bekijken wanneer je bent ingelogd, de acties van firewall te bekijken en het openen van poorten te bekijken. Het is niet geschikt om geschiedenis in te zien. Zoals ik al zei; er zijn vast programma's voor, maar daar kunnen jij en ik niet mee overweg. Maak je geen zorgen over wat die persoon heeft gedaan op jouw router. Het zal vast een toevallige passant zijn geweest die z'n mail moest checken. Anders moet het iemand zijn die bij je in de buurt woont. In dat geval zal hij misschien vaker meeliften met jou. Dan kan je er altijd nog een prof naar laten kijken.
Heb je al een wachtwoord? Zo nee, zet er een op, zo ja, verander hem.