Klik je in het menu Bestand op “Opslaan als”, rechtsboven zie je “Extra” staan. Klik erop en dan op Algemene opties. Voer je wachtwoord in het eerste veldje, dat moet je nadien bevestigen door het nog eens in te voeren.
Als je het bestand nu afsluit en weer opent, zal je zien dat je … niks te zien krijgt. Eerst wordt dat wachtwoord gevraagd.

Als personen je document wél mogen inzien maar niet wijzigen, moet je een wachtwoord in het tweede veldje invoeren. Het eerste laat je dan leeg.

Wil je je document volledig beveiligen tegen wijzigen én openen, voer dan in beide velden wachtwoorden in, bij voorkeur dan niet dezelfde natuurlijk.

Toegevoegd na 26 minuten:
Aanvulling:
Voor de Office 2007 gebruikers gaat het heel anders.
Klik op de Officeknop. Dan op Voorbereiden en dan op Document Versleutelen.
AWM