Ja dat kan wel, er is altijd wel een ingang te vinden, er zijn zelfs al virussen voor iphone in omloop. Er zijn ook virusscanners beschikbaar. Gelukkig zijn er nog maar heel weinig, dus je hoeft je niet echt zorgen te maken, maar het kan zeker wel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je je Iphone jailbreakt is de kans nog groter, de software die je er dan op kan zetten word niet door Apple gechecked.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is het juiste antwoord, +

Andere antwoorden (5)

Nee dat kan niet, omdat apps niet buiten hun eigen applicatie kunnen als het ware.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Vooralsnog niet.
(Verwar het woordje virus niet met trojaanse paarden die je zelf binnen kunt halen. Ook gehacked worden heeft niets met een virus te maken.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan niet met de Apps van de iPod/iPhone/iPad zelf. Maar het kan wel als je bijv. zelf bestanden erop gaat zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja kan wel als je app download en op je ipod iphone of ipad

Toegevoegd na 50 seconden:
ja kan wel als je de app via internet download en op je ipod iphone of ipad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apple heeft de naam dat het heel veilig is en wil dat behouden, ze controleren ook alle apps in hun eigen store dus via daar zou het niet gaan. maar als je je apple product jailbreakt kan je ook aan producten komen die niet gecontroleert zijn en je kan ook zelf bestanden eropzetten waardoor je geinfecteerd kan raakt. gelukkig kan je alles gewoon dan wel weer herstellen in itunes.