Ik krijg plm. 200 berichten per week in mijn spambox. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Ik heb Windows 10. Ik gebruik de eenvoudige html weergave van Gmail vanwege een ietwat trage laptop, moet dus alles met de hand verwijderen.

Amadea
4 jaar geleden
Dan heb je vermoedelijk een keer jouw e-mailadres op internet bekend gemaakt. Het beste kun je een tweede mailadres aanmaken wat je privé houdt en het huidige adres alleen voor de spammers laten bestaan. Daar hoef je alleen een keer per maand in te loggen om de spambox leeg te maken.
Pieterke
4 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Amadea.

Antwoorden (1)

Je zou het kunnen oplossen met “is:spam”.

Je opent Gmail - Tandwieltje - Instellingen - Filters en geblokkeerde adressen - Nieuw filter maken.
Voer in het veld ‘Met de woorden’
is:spam
in en klik op Filter maken met deze zoekopdracht .
Bevestig het maken van het filter door een klik op OK.
Zet nu vinkjes bij: Inbox overslaan (archiveren), Markeren als gelezen, Verwijderen.
Klik op Filter maken.
Je spam gaat nu rechtstreeks naar de Prullenbak.

Wel zo nu en dan je controleren of er geen berichten die onterecht als spam zijn beoordeeld in de prullenbak terechtgekomen zijn.
_________

Ik neem aan dat je weet dat je in de spamfolder alles in één keer kunt verwijderen door boven het spam-mailoverzicht op het vierkant te klikken en daarna op de prullenbak.
SimonV
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Wederom bedankt voor je antwoord.