Kan er gefraudeerd worden met een verlopen identiteitskaart?

Ik ben laatst mijn identiteitskaart verloren tijdens het stappen. Hij was al verlopen (daarom nam ik ook die mee ivm. eventueel verlies). Nu vraag ik me af of degene die hem heeft gevonden hier iets (slechts) mee kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

In theorie kan er identiteitsfraude gepleegd worden. Tenminste als de datum op de kaart niet goed wordt gecontroleerd.

Verstandig is het daarom om zo snel mogelijk melding te maken bij gemeente en politie van dit verlies. De kaart kan dan internationaal gesignaleerd worden.
11 jaar geleden
Hoi ja dat kan ik heb mee gemaakt dat je gewoon jezelf kon. Legentiemeren met m,n eigen verlopen. Id kaart.verder staat je sofie nmr op je id en die veranderd niet,dus je Sofi nmr is hetzelfde op ëlke ID dus denk maar na .en met een beetje. Pc kan je alles namaken echt alles .