Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn laptop motor/ventilator maakt een heel erg luid geluid en is gloeiend heet hoe kan dat?

Hij maakt een heel hard geluid en is heel warm al bij het internetten of gamen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan is hij (bijna) oververhit, dan gaan de ventilatoren zo hard draaien als ze kunnen en maken dus veel herrie. Even uitzetten om hem af te laten koelen (anders kunnen er dingen gaan smelten en dus kapot gaan) en als het daarna weer gebeurd moet je hem even laten nakijken en zo nodig repareren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

download eens speccy daarmee kan je de temperaturen van in je pc zien en volgens mij is je ventilator stuk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het programma speedfan kun je de temperatuur van je laptop meten, maar ik vermoed dat je koelingsvin? fin? verstopt zit met stof en andere narigheid.

Dat had ik ook met mijn laptop. Misschien ook een idde om je accu en adapter eens te laten testen?

Toegevoegd na 18 seconden:
idee, idde, tsssk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is je ventilator kapot. Doe ogenblikkelijk je computer uit voordat het koper van de printplaten smelt en laat het ventilatortje vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koper smelt tussen de 600 en 900 graden.. Deze temperaturen lijken mij onhaalbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker niet icm plastic.
misschien zit er wel stof in. open maken en de stofzuiger er doorheen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten wolken stof in je laptop. Daardoor moet de ventilator harder dan normaal gaan draaien om er voor te zorgen dat je laptop niet doorfikt. Als je hier geen aandacht aan besteedt, is er kans dat ie daadwerkelijk door gaat fikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding