Is Western Union betrouwbaar?

Is het zo dat als je iemand betaald met western union om vervolgens een product te ontvangen dat je verzekerd bent dat het product komt en aan de beschrijving voldoet (die op de website stond) als ik bijv. iets uit china haal dat het aankomt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Western Union garandeert de betaling dat is zeker. Maar niet de levering van de goederen dat doet de leverancier. Dus hiervoor is de leverancier aansprakelijk. Western Union vervult een bankfunctie.
12 jaar geleden
Western Union word op handel sites afgeraden omdat het rekningnummer niet persoons verbonden is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet Western Union gewoon zien als een bank. De bank garandeert het betalingsverkeer mits dit op een correcte wijze wordt uitgevoerd. Het product kan je alleen verhalen bij de leverancier.

Ik zou gebruik maken van de pakket service onder rembours. Dan betaal je pas als je het pakket ontvangen hebt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit doen!!! Wordt gebruikt door oplichters uit nigeria, roemenie etc.
Laat de verkoper maar een paypalrekening openen. Kleine moeite en jij bent verzekerd! Willen ze dit niet, dan geen zaken doen!