ik kreeg een raar mailtje van die iemand die zegt van twitter te zijn. is dit spam?

Congratulations! You are among the few 10 Lucky Winners selected
for Twitter 2011 $5 Million Lottery Promo drawn last night.
Please contact your Twitter Funds Manager with a proof of
identification for claim.

You are advised to contact the Manager in charge as soon as possible,
failure to do so might result to funds been returned unclaimed.

Thank You
Twitter Lottery Team

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n mail heb ik vandaag ook gehad.
Kimath
12 jaar geleden
Even logisch nadenken. Het klinkt te mooi om waar te zijn. En waarom zou een site als Twitter ineens een loterij houden? Nep dus.

Het beste antwoord

Nee. Dit is geen spam. Dit noemen ze SCAM. Dat is oplichterij. Als je erop reageert dan hoef je alleen maar een paar honderd euro over te maken via Western Union om je prijs in ontvangst te nemen. Je snapt wel dat je dat geld dan kwijt bent en nooit meer iets hoort...
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik denk van wel hoor, lijkt me raar dat twitter een loterij heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is spam. Ik heb het ergens in februari ook zo'n mailtje gehad. Niet op reageren, want ze zijn gewoon uit op je geld. Zie bron voor verdere informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
absoluut spam! Het is altijd spam als je "toevallig" 5 miljoen wint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twitter stuurt niet zulke maitjes. Het is niet alleen spam (ongewenste reclame), maar ook misleiding. Als je erop reageert, kun je te maken krijgen met zeer onaangename mensen die je nog lange tijd blijven volgen of lastig vallen. Uiteindelijk win je geen geld, maar proberen ze je dat juist te ontfutselen. Zo verschijnen er ook steeds vaker mailtjes die zogenaamd van de bank afkomstig zijn (phishing) en die je vragen om in te loggen. Niet doen! Het beste is er niet op te reageren. Meld je ook niet af, want daarmee bevestig je het bestaan van je e-mailadres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dergelijke mailtjes nooit openen en pop-ups negeren. Het is altijd bedrog of malware etc.
Twitter zend geen mails. Er zijn ook dergelijke mails gesignaleerd die zgn van FaceBook komen. Altijd negeren, niet openen! Dat is alles. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is inderdaad een scam. Nog een tip: Meestal staat er in zo'n scam of phishing email wel een link waarop je kunt klikken. In veel email programma's kun je boven een link staan om het werkelijke adres te zien. Vaak zie je dan ook al meteen dat het een namaak email is (bv ING bank email van de laatste paar weken), omdat het anders is dan je zou verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet op klikken natuurlijk!!
Ja natuurlijk is dit onzin, had je toch zelf ook wel bedacht hoop ik.

Google de tekst maar en je ziet meer mensen die het erover hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
100% spam, dat zijn altijd van die rare mails krijg ik ook gewoon verwidjeren als het echt zo noodzakelijk is hoor je er wel mee rvan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stel jezelf de vraag of dit realistisch is; heb je zelf geen geld betaald voor een lot of er moeite voor gedaan (prijsvraag) dan is de kans 99,9999 procent aanwezig dat dit een valstrik is. niemand gaat jouw zomaar geld geven tenzij je iets hebt gedaan waarvoor hij jouw een geldelijke vergoeding wil geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek maar op internet: Twitter 2011 $5 Million Lottery Promo. In maart deed deze scam in Amerika de ronde. Pure oplichterij vanuit Azerbayan. Melden als phishing/spam.