100% veilig is het niet. Stel de verkoper zend een pakketje met een steen inplaats van het door jouw gekochte product. Dan krijg je als het goed is geen geld terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Maar er zijn nog altijd genoeg (nou ja genoeg?) mensen die dat niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit heeft helemaal niets met de veiligheid van Paypal te maken. Geen enkele manier van betalen voorkomt fraude die derden plegen.
Niet veilig, ik heb meegemaakt dat het gekochte artikel nooit werd opgestuurd, paypal doet daar niks aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is net zoals de rabobank verantwoordelijke stellen als je op internet iets koopt via iDeal bij een winkel en de winkel levert niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ondertussen een geschil geopend via paypal en moet nu afwachten wat hun beslissing is, ze bepalen dus zelf of ze wel of niet gaan betalen.
Ook al contact gehad met visa, die toezeggen dat als paypal niet terugbetaald, visa het geld terugbetaald.
Het is geen groot bedrag maar het gaat om t principe...
Ik gebruik het al jaren via de site van Ebay -waar tegenwoordig mp ook van is- Ik heb spullen zelfs uit Japan, VS en China gehaald en nooit problemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paypal is niet 100% veilig. Er is onlangs door Radar een uitzending aan gewijd. Wellicht kan je deze nog bekijken op de site 'Uitzending gemist'?

Als je googelt op 'radar + paypal' dan kom je genoeg info tegen van mensen met ervaringen met Paypal in combinatie met Marktplaats en Ebay.
Er gaan hele fora over en de meningen zijn heel verschillend.

Je kunt sowieso een account voor Marktplaats aanmaken, dat staat geheel los van Paypal. Wel is het zo dat, als je een advertentie plaatst, je een hokje kunt aanvinken of mensen jou kunnen betalen via Paypal of niet. Voor sommige kopers kan dit een belangrijk criterium zijn om op jouw aangeboden spullen te reageren. Daarnaast zijn er genoeg kopers die dat niet van belang vinden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Kijk ook even bij "gerelateerde vragen" op GV!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een min, want die radar-uitzending m.b.t. Paypal was een totale farce.
Steenuiltje
12 jaar geleden
Waarom vind jij dat dan? Ik geloof niet dat Radar een uitzending maakt gebaseerd op onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut; die uitzending was gebaseerd op onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De TROS heeft echt de ballen verstand van computes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ComputeRs.
Steenuiltje
12 jaar geleden
Mmm wat een ongedefinieerd antwoord. Hier kan ik niks mee. Waaróm was dit dan gebaseerd op onzin??
Niks is 100% Iedereen is potentieel in staat iemand anders op te lichten. De uitzending van radar was informatief maar legde in mijn ogen de schuld bij paypal terwijl het de mensen zelf waren die in nep mails waren getrapt. Er was ook iemand opgelicht omdat deze verteld werd dat het geld al op een tussenrekening van Paypal stond en dat geloofde hij, terwijl dat systeem helemaal niet bestaat bij Paypal. Dat er mensen zijn die andere op proberen te lichten met de naam Paypal op een email kan je moeilijk Paypal aanrekenen. Als jij goed oplet en je informeert hoe Paypal werkt en geen wachtwoorden opstuurt is alles veilig en als Paypal gehackt wordt en jouw account geleegd zal Paypal het vergoeden, die zijn dan verantwoordelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je maximale beveiliging wilt, moet je een transactie via een notaris doen. Dat gaat bijvoorbeeld bij de overdracht van een huis. Je snapt, dat is vrij duur, en dat is over het risico gedekt moet worden.
Bij kleinere transacties is het goedkoper om zelf wat meer risico te lopen.

Zodra je denkt, dat je 100% zekerheid hebt, is er één ding zeker, en dat is dat je opgelicht zult worden, want je bent dan heel onnozel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IEDEREEN kan jouw oplichten. Paypal zélf doet dat ‘normaal gesproken’ niet (of je moet het oplichting vinden dat een verkoper een aardig percentage aan Paypal moet betalen); het is een wereldwijd legaal geaccepteerde dienst. Klanten van Paypal kunnen jouw echter prima oplichten. Als jij een betaling met Paypal doet voor een iPhone5 van 350 euro, en de verkoper stuurt jouw een baksteen, dan is ‘t aan jouw om te bewijzen (in een rechtszaak, die je dan waarschijnlijk moet aanspannen in ‘t land van de verkoper) dat ‘t een waardeloze baksteen betreft waar je 350 voor hebt betaald, dan staat Paypal daar in principe verder geheel buiten.
Paypal is een betaaldienst; geen dienst die controleert of jij ontvangt wat je dacht te ontvangen. Zo’n dienst bestaat ook niet, naar mijn weten (of misschien een hele dure ‘tussen-persoon’ dienst).

Er zijn wel klachten dat een account (incl. je geld dat er dan op staat) onterecht wordt geblokkeerd bij twists tussen kopers/verkopers. Daar worden dan vaak ellenlange draadjes op forums aan gewijd, waarbij wij als buitenstaanders slecht kunnen zien wie er gelijk heeft.
Het blokkeren van geld hoeft trouwens geen probleem (meer) te zijn; je kan ook rechtstreeks geld overmaken van je bank VIA Paypal (zonder dat je eerst geld op je Paypal-rekening hoeft te zetten. Daar krijg je trouwens ook geen rente op).

Verder zijn er speciale gevallen zoals dat van J. Assange van Wikileaks: Paypal blokkeert betalingen aan Assange via Paypal.

Verder zou bijv. de database van Payal gehackt kunnen worden en zou het geld wat je daar hebt staan geplunderd kunnen worden. Verder kan iemand die jouw wachtwoord weet te vinden of te raden of te brute-forcen, jouw Paypal-rekening ook plunderen.

Beiden redenen om geen geld op de Paypal-rekening zelf te zetten. Maar zoals al gezegd, dat hoeft ook niet: je kan rechtstreeks vanaf je bank toch via Paypal een betaling doen.

Houdt je wachtwoord dus supergeheim, neem een wachtwoord van 20 karakters met wat speciale karakters erin en zorg voor degelijke beveiliging (bijv. Ubuntu i.p.v. Windows nemen scheelt al enorm - Ubuntu is vele malen veiliger m.b.t. virussen/malware) op je computer zodat een keylogger je wachtwoord niet kan oppikken.