Welk virus??

Mijn moeder heeft een virus, het begon met de r en eindigde op kit, hoe heet dit virus en wat richt het aan??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Computervirus
bamibal
12 jaar geleden
Ik wilde al bijna zeggen: even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik dacht dat raadsels verboden waren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
download gewoon ff trojan remover die kan je 30 dagen gratis uit proberen.

Het beste antwoord

Klinkt idd als een rootkit. Dit is niet 1 virus maar een type malware waarvan er vele rondwaren op het internet. Ze zijn bijzonder lastig weg te krijgen. Wat het doet kan variëren maar meestal zijn ze specifiek bedoeld om activiteiten onzichtbaar te maken. Dit kan een activiteit van de rootkit zelf zijn maar kan ook een ander stuk malware zijn. Als je scanner een naam geeft voor de specifieke rootkit kan je met google meestal wel opzoeken wat het exact doe mocht je dat echt willen weten. Meestal gaat het om bot software gebruikt voor spam (en dat zal je internet provider niet leuk vinden).

Als het programma dat de rootkit gedetecteerd heeft (ik ga hier uit van goede antivirussoftware als NOD32 of Kaspersky) de rootkit niet weg krijgt (dit kan in een enkel geval voorkomen), kan je ComboFix proberen. Voor je dat doet wel even back-ups maken van die dingen die je niet kwijt wil daar ComboFix nogal agressief kan zijn.
In het ergste geval helpt alleen formatteren maar zo ver hoeft het zelden te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat staat voor root-kit en dat is vaak een soort virus. meestal de ergste soort :(.

wat het doet verschilt per virus. de een sloopt je windows, de ander bewaard dingen en stuurd het door, weer een ander laat steeds reclame zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem even aan dat je het over een virus op de computer van je moeder hebt en niet een virus in haar lichaam.
Het zou om RootKIT kunnen gaan.
In de bron vind je meer informatie over die rootkit (die overigens geen virus is, maar een manier om de pc van iemand anders over te nemen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Ze heeft een rootkit - maar daarmee weet je nog niet welke van de vele rootkits ze heeft.
Het is een rootkit en je moeder heeft nu een echt probleem. Neem kontakt op met bv ComputerIdee en meld je aan bij het forum. (lid worden dus) Leg je probleem voor en meestal hebben zij een oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat een rootkit geïnstalleerd wordt, kan een goede virusscanner de code nog wel herkennen en ingrijpen, maar heb je eenmaal een rootkit op je systeem dan kun je nog weinig doen. De virusscanner kan hem waarschijnlijk niet (meer) opsporen of verwijderen en als je het proces zelf probeert te verwijderen, breng je het systeem in gevaar.

M.a.w. Windows opnieuw installeren is de enige veilige optie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
download gewoon ff trojan remover die kan je 30 dagen gratis uit proberen.