Waarom zou iemand zijn GVlinken aan facebook of hyves ? we zijn hier toch anoniem?

ja als je je gv aan FB vastzet (je bent daar niet anoniem ) dan verraad je jezelf toch?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Anonimiteit op het internet is tamelijk relatief. Ja, natuurlijk, als je niets anders doet dan GV, en dat onder een unieke nickname, schuilnaam dan ben je verder nergens te vinden. Maar als je alleen al, net als ik, je weblog in je profiel vermeldt, dan kunnen mensen van daaruit al verder zoeken. Zo is het het ook met Facebook. Soms wil iemand hier onder een schuilnaam vragen beantwoorden, maar vindt het niet erg als de echte naam bekend is. Trouwens, hoe weet je dat men op Facebook de echte naam vermeldt?

Ik pas er zelf wel voor om het te linken, ook al is het duidelijk wie ik ben. Sommige vragen hoeven mijn vrienden of followers niet te zien. Niet iedereen is trouwens anoniem hier, er zijn genoeg mensen die in hun profiel voldoende info hebben om het adres op te zoeken (denk alleen al aan een persoonlijke website, woonplaats e.d.). Sommige mensen (vooral jongeren) willen alles delen wat ze doen, hier krijgen ze nog best wel vaak achteraf spijt van volgens mij. Ik hoop en verwacht dat het vanzelf een beetje minder wordt en dat (m.n.) de jeugd wat bewuster wordt van hun doen en laten op internet.

Vanwaar al dat gedoe met privé surfen, anonimiteit, privacy etc. in de laatste tijd??? Waar zijn jullie bang voor? Echt de grootste onzin ooit. Verder snap ik niet waarom jij de conclusie trekt dat gv gebruikers anoniem zouden zijn. Met een naam en een plaatje erbij ben je niet minder veilig hoor. Op straat doe je toch ook geen masker op omdat je recht op privacy hebt, of niet dan??? Internet is niet anders, dezelfde mensen die je in een winkel, bus of theater tegenkomt maken ook gebruik van het internet! Altijd dat gedoe... :-(

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100