Waarom zou iemand zijn GVlinken aan facebook of hyves ? we zijn hier toch anoniem?

ja als je je gv aan FB vastzet (je bent daar niet anoniem ) dan verraad je jezelf toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Anonimiteit op het internet is tamelijk relatief.

Ja, natuurlijk, als je niets anders doet dan GV, en dat onder een unieke nickname, schuilnaam
dan ben je verder nergens te vinden.

Maar als je alleen al, net als ik, je weblog in je profiel vermeldt, dan kunnen mensen van daaruit al verder zoeken.

Zo is het het ook met Facebook. Soms wil iemand hier onder een schuilnaam vragen beantwoorden, maar vindt het niet erg als de echte naam bekend is. Trouwens, hoe weet je dat men op Facebook de echte naam vermeldt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik pas er zelf wel voor om het te linken, ook al is het duidelijk wie ik ben. Sommige vragen hoeven mijn vrienden of followers niet te zien. Niet iedereen is trouwens anoniem hier, er zijn genoeg mensen die in hun profiel voldoende info hebben om het adres op te zoeken (denk alleen al aan een persoonlijke website, woonplaats e.d.).

Sommige mensen (vooral jongeren) willen alles delen wat ze doen, hier krijgen ze nog best wel vaak achteraf spijt van volgens mij. Ik hoop en verwacht dat het vanzelf een beetje minder wordt en dat (m.n.) de jeugd wat bewuster wordt van hun doen en laten op internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwaar al dat gedoe met privé surfen, anonimiteit, privacy etc. in de laatste tijd??? Waar zijn jullie bang voor? Echt de grootste onzin ooit.

Verder snap ik niet waarom jij de conclusie trekt dat gv gebruikers anoniem zouden zijn. Met een naam en een plaatje erbij ben je niet minder veilig hoor. Op straat doe je toch ook geen masker op omdat je recht op privacy hebt, of niet dan??? Internet is niet anders, dezelfde mensen die je in een winkel, bus of theater tegenkomt maken ook gebruik van het internet!

Altijd dat gedoe... :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anonimiteit en privacy zijn niet voor niets belangrijk hoor. Veel mensen worden afgerekend op wat ze over zichzelf op internet zetten. Natuurlijk: ze doen het zelf, maar vaak heb je spijt als je tijdens een sollicitatie wordt geweigerd vanwege je dronkemansfoto's op een social network bijvoorbeeld. Voor jou misschien niet belangrijk maar voor veel anderen dus wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
privacy is inderdaad belangrijk. maar privacy is wat anders dan het gejank wat ik de afgelopen paar jaar hoor. iedereen heeft het over zijn/haar recht op privacy zonder maar enig verstand te hebben van de zaken! er wordt overdreven... zwaar overdreven. verder zet ik nooit idiote foto's op facebook en uberhaupt niet op het internet, maar dat ter zijde. en ik zie geen overeenkomst tussen foto's online posten of anoniem browsen. maar dit is een andere discussie... ik had het meer over het feit dat haydy er van uit ging dat iedereen op GV anoniem wil zijn, door te zeggen dat men zichzelf verraadt.