Hoe verwijder ik het virus Trojan Horse?

Ik heb geprobeerd het systeem te herstellen en mijn viorusscanner, avg, krijgt hem ook niet weg wat kan ik nu het beste doen om dit te verwijderen??

Toegevoegd na 40 seconden:
malwarebyte haalt ook niets uit

Toegevoegd na 11 minuten:
het virus heet trojan horse downloader. generic 11.rho
(denk ik?!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (9)

Het virus is een Trojan Horse type maar heeft ook een naam, je virusscanner zal deze naam aangeven. Op internet is vaak meer bekend over hoe je dat specifieke virus aan moet pakken.

Als je ons de specifieke naam geeft van het virus kunnen we je misschien verder helpen. (niet in reactie plaatsen maar je vraag uitbreiden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trojan horse is een verzamelnaam van een virus soort. Start je computer op in de veilige modus en dan avg laten lopen duurt even een paar uurtjes maar dan moet het lukken
13 jaar geleden
je backup terug zetten.
Bij mij werkt het programma Spybot (search and destroy) erg goed.

Of je computer opnieuw installeren, allemaal opties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
scannen in veilige modus en eventueel nog eens een online virus scan
ook met malwarebytes
en als dat echt niet werkt herinstalleren anders wordt het en speld in een hooiberg
zoeken
en ben je sneller weer up and running met een clean install.
capthavoc
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Wel eerst je bestanden veilig stellen. Anders ben je alles kwijt
Ik heb 2 mogelijke opties (terwijl ik hier maar weinig verstand van heb). Je kunt nl. Ad aware downloaden via google. Werkt super goed, alleen weet ik niet of dit een virus is die alle downloads weer meteen doet verdwijnen. Want optie 2; in het geval als het virus de downloads laat verdwijnen... Kun je het beste je gebruiker van je pc verwijderen. Dat heb ik toen ook gedaan nl. Ondanks dat ik al m'n bestanden kwijt was, was ik wel van het virus af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U heeft deze naam van deze Trojan Horse bijna goed. Doet er even niet toe,want met SWAT IT kunt U scannen+vernietigen. Dit is trouwens een vrij oude Trojan Horse ( is geen virus) welke 4 a 5 jaar geleden nogal eens op diverse computers ontdekt bij het gebruik van M.S.N. ( bij mijn zoon n.l. óók destijds)

http://www.softpedia.com/get/Antivirus/Swat-It.shtml

Succes en groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Installeer de gratis virusscanner van
Microsoft. Deze lost veel problemen qua virussen voor je op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet mcafee op de computer of flikker hem uit het raam XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer deze maar eens,is gratis en super goed.

http://www.microsoft.com/nl-nl/security_essentials/default.aspx