Welk operating system gebruik je dan? Dat is wel zo handig om te vertellen als je advies wilt.
Avast antivirus nooit een probleem mee gehad werkt volautomatisch dus geen omkijken meer naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik spyware dokter. Goede ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot nu toe is Avast voor ons het beste gebleken. Hij piept als er iets gebeurt, wat avg bij mij niet deed. Norton en nod en mcafee vind ik vervelende, want die krijg je nauwelijks nog van je systeem af. Er zijn er nog meer, maar op dit moment installeren wij voor onze vriendenkring ook altijd Avast. Gratis en betrouwbaar. We hebben er wel nog tune up utilities naast, en Malwarebytes antimalwarescanner, en nog een paar, want geen enkele scanner vindt ALLES. Dat is eigenlijk de beste truc. Meerdere scanners.

Maar een goede gratis antivirus is Avast.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.avast.com/free-antivirus-download

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik neem aan dat je het wel over een windows systeem hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet lukt moet je misschien eerst al je updates installeren. Zoals de servicepacks. Windows live wilde er daarstraks bij ons niet op, op een nieuw systeem, maar na de servicepacks wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook goede ervaringen met Avast hoewel ze wel ging praten na de laatste update, maar dat is uit te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond het juist wel leuk :-)))
Ik ben al lange tijd tevreden met Comodo, gratis versie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over AVG: vond ik altijd een prima scanner, tòtdat AVG binnen korte tijd tot twee keer toe aanraadde iets verdachts van pc te verwijderen dat een essentieel deel van windows is, dus waarmee je je pc onbruikbaar maakte.
Foutje, bedankt.
Het is alleen omdat een deskundige chatvriendin snel waarschuwde dat mijn pc het nog deed:-)
Sindsdien gebruik ik Avast en daar heb ik geen klachten over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook heel goede resultaten met AVG

Hier heb ik hem vandaan:

http://www.wintips.nl/detail.php?softid=2609
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een legale Windows Vista of Windows 7 gebruikt Microsoft Security Essentials :
http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=nl-nl

Anders hier kijken:
http://www.freeantivirushelp.com/blog/post/2010/09/09/Zillya-Free-Antivirus-Review-and-Download.aspx.

Deze, Zillya, gebruik ik zelf en op andere laptop Security Essentials en ik ben over beide tevreden, maar op deze site staan nog veel meer gratis virusscanners met beoordelingen.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast een goeie virusscanner is ccleaner te downloaden.Deze haalt alle "Rommel" van je pc