Kan je via een router inbreken op iemands computer?

Dat kan toch helemaal niet? Of wel? Niet dat ik graag in wil breken op iemands computer, maar ik neem aan dat routers alleen bedoeld zijn om op internet te kunnen. Of heb ik dat helemaal mis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op zich, welke andere manier wil je hebben om iemands computer in te gaan als je niet op zijn LAN verbinding zit. Dan kan je alleen maar over het internet iemands computer in gaan, en als dat internet via de router gaat, dan betekend het dus dat je via de router inbreekt ja.. maar ik weet het precieze antwoord niet ;)

Het beste antwoord

Je moet wel via zijn router als je wilt inbreken op iemand zijn pc. Maar als je toegang tot iemand zijn router hebt, betekent dat nog niet dat je kan inbreken in iemand zijn pc.

Als een pc goed beveiligd is kunnen ze standaard dus niet via de router inbreken op je pc. Waar je wel voor uit moet kijken, maar dat komt bijna niet voor is dat ze in de router een dns wijziging maken die al het verkeer leidt naar een speciale server, en zo je bankbetalingen via een nepsite laten doen. Maar dan hebben ze nog steeds niet ingebroken op je pc.

Maar mocht dit gebeuren, dan wordt dit meestal door de bank vergoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je bij iemand inbreekt in de computer en hij heeft er een router tussen, moet je dus eerst door de router heen. Als die geen beveiliging heeft gaat dat vanzelf, anders zal je eerst de beveiliging van de router moeten kraken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb je mis, via internet kun je volledige toegang tot de computer krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een router is om je internet te delen met meerdere pc's maar inbreken gaat via je modem denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet op iemands computer. Je kan wel bij bestanden komen als er bepaalde porten open staan. Ook is het mogelijk om de internetverbinding "aftetappen" zodat je kan zien waar die gene naar toe surft enzo.