Gratis Virusscan?

Hallo Allemaal,

Ik heb op dit Moment een Norton Internet security Virusscan. Het probleem is echter dat deze over 2 dagen afloopt wat zeggen jullie verlengen of niet?

Ik vroeg me namelijk af of er geen goed gratis alternatief op de markt aanwezig is of dat je dan toch meer risico op gevaren loopt.

Met Vriendelijk Groet,

Timos Krabben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (12)

AVG Free edition, gratis, eenvoudig en goed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avast virusscan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou even kunnen kijken naar Microsoft's eigen Security Essentials.

http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=nl-nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed, gebruik ik ook. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik deze gewoon ga proberen, krijg je ook meldingen als je iets download of het bestand veilig is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat niet. (Althans dat heb ik nog nooit gehad.) Hij scant wel alles wat je van het internet download en geeft het ook aan als er iets "verdachts" wordt aangetroffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb even een afbeelding van de 'Realtime bescherming' toegevoegd. Misschien heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke dus hij geeft wel vanzelf aan als je een schadelijk bestand hebt gedownload maar geeft niks aan als je geen schadelijk bestand hebt gedownload?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correct.
Ik gebruik norton al een aantal jaar, en ik merk dat deze echt super goed werkt in verhouding met andere virusscans. (andere laptop heeft AVG thuis) Dus als je veel internet en veel dingen download zou ik zeker de nieuwe norton 2011 kopen. naar mijn mening het beste product hiervoor. Werkt goed en maakt de pc niet slomer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gdata als betaalde en Avira als gratis. Ik gebruik zelf ook avira, bevalt me prima. Daarnaast laat ik de gratis superantispyware ook nog geregeld even scannen, om spyware te verwijderen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Norton komt niet altijd zo goed uit tests hoor. Hier op 10e plaats, nog niet slecht, maar je betaald er voor en de gratis scanner van avast is beter, staat op 5e plaats. (avira had hier de betaalde versie ingestuurd om te testen, maar de gratis komt ook altijd goed uit de testen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is AVG. Met AVG moet je namelijk oppassen dat je niet de trial download, want die moet je na een tijdje betalen. Je moet echt de free versie hebben.
Zie link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AVG Is een hele goeie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk vooral ook op "laatjeniethacken.nl" daar staat veel informatie over virusscanners. Deze vraag zou je daar ook kunnen stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik al jaren deze : GRATIS ,is wel Engelstalig.
Verder zijn op deze website nog véél meer gratis programma's op het gebied van veiligheid te downloaden:

http://antivirus.comodo.com/

Bij de overige- welke ook in orde zijn- bestaat de kans op eventuele problemen met roters,modems etc. bij deze NOOIT !
Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nadeel van Norton is dat het erg moeilijk te verwijderen is. Op mijn computer had ik ook Norton. Toen mijn betaling afliep, heb ik een andere virusscanner geïnstalleerd. Het verwijderen van Norton was een hele klus. Er was geen uninstall optie.
Uiteindelijk heb ik Norton eraf gekregen door een gratis tool te downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
norton is zwaar leunend op system resources.
AVG free= gratis (minder uitgebreid) en VEEL lichter. en prima werkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak gebruik van AVG, maar ik zou je aanraden om ook nog Clamwin erbij te nemen die scant naar mijn gevoel beter. Allebij gratis :)