Hoe beveilig je je nieuwe laptop zodat er niemand in je systeem in kan breken?

Toegevoegd na 7 uur:
Dit zullen best wel prima antwoorden zijn maar een digibeet als ik heeft er dus niets aan. Waar vind je die beveiligingssystemen; op internet of moet je die in de winkel kopen? En welk systeem is dan het meest gebruiksvriendelijk voor digibeten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Moderne laptops kun je met een Bios-wachtwoord, vingerafdruk of gezichtsherkenning heel goed beveiligen. Zo goed, dat geavanceerde hackers hem niet kunnen opstarten als ze een laptop in handen krijgen die niet van hun is. Helaas kun je nog altijd de harddisk eruit halen en die is dan gewoon leesbaar als je geen maatregelen treft.
Als je nu TrueCrypt gebruikt, dan kan zelfs de CIA je informatie niet lezen als ze dat zouden willen.
Je moet wel even weten hoe dat allemaal werkt als dat wilt installeren en gebruiken, maar dan ben je echt veilig.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit snapt een globale laptop gebruiker niet hoor.
Cryofiel
13 jaar geleden
Kan zijn - maar het was precies het antwoord dat ik ook had willen geven toen ik de vraag zag. escape heeft helemaal gelijk.

Andere antwoorden (1)

Als je Mac OS X gebruikt zou je FileVault kunnen gebruiken. Dit systeem doet ongeveer hetzelfde als Truecrypt en versleutelt de hele harde schijf met een wachtwoord dat praktisch niet te kraken is. Lees: het duurt langer dan de leeftijd van het heelal om het systeem te kraken.