warom word mijn laptob zo warm aan de onderkant

koelsysteem...???

laptop bedoelde ikVoor diegene die zich groen en geel ergeren aan spelfouten cq type fouten ...!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (6)

Je laptoP wordt zo warm vanwege het gebruik van stroom uit je accu. Dit gaat gepaard met elektrisch verliezen vanwege weerstand in de interne elektronische verbindingen. De energie moet ergens naartoe en dat gebeurt in de vorm van warmte.

Een koelsysteem zit er al in als het goed is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer het gebrek aan koelsysteem. Je processor zit op die plek en die wordt lekker warm.
AWM
14 jaar geleden
Je hebt ook laptops met een zuinige processor die veel minder energie gebruikt en dus ook veel minder warmte afgeeft. De Atom processor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Moet die arme ginak nou een andere laptop gaan kopen, omdat zijn huidige wat warm wordt aan de onderkant?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor hoeft niet van mij, maar als je nieuw gaat kopen is het wel handig om te weten answerman
Je laptop wordt heet vanwege je processor en je harde schijf.

Onderop je laptop zit ook een ventilator en na verloop van tijd komt deze vol met stof te zitten.

Wanneer deze ventilator "vol" zit dan kan je laptop de warmte niet goed kwijt en daardoor wordt je laptop heter/warmer dan normaal.

1 x per maand even een stofzuiger op je ventilator zetten wil ook wel helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De afstand tot de warmte bronnen zit relatief dichtbij.

Zoals je weet gaat warmte omhoog daarna opzij en als laatste naar beneden. Als de onderzijde warm wordt weet je dat de afvoer via de boven en zijkant onvoldoende is.

Koop eens een oude laptop en maak een ventilatie opening in de onder en bovenzijde. Plaats de laptop op een verhoging en bevestig een forse ventilator onder de laptop. Nu zal je kunnen zien dat de warmte wel uit het systeem kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende hitte bronnen in je laptop die dicht op elkaar zitten (o.a. grafische kaart en processor) en slecht geleide luchtstromen zorgen ervoor dat ze maar weinig koelen.

Los van het goed onderhouden van je laptop (schoonmaken ventilatie, evt. uitzuigen of blazen met compressielucht) om je laptop koeler te maken, heb je ook cooling pads, bijv. van logitech. Die leg je op je schoot, en daarbovenop plaats je je laptop.