Mijn computer start niet meer op

Mijn computer start niet meer op. Als ik op de knop druk begint hij wel goed maar daarna zegt hij master not found en slave not found of zo. Dan blijft hij bij een of ander menu. Er staan wel van die dingen als f4 voor dit en alt weet ik veel voor dat menu, en die werken ook. Maar ik kan niet meer opstarten. Zou dit mischien iets te maken kunnen hebben met het mailtje dat ik vandaag kreeg van een vriend: Er stond in dat hotmail een opschoningsactie deed om ongebruikte accounts te verwijderen. Je moest het mailtje binnen 48 uur doorsturen naar 15 contactpersonen anders zou je email worden verwijderd. Ik vertrouwde het niet en heb het niet doorgestuurd maar heb je mail al wel geopend. Kan dat mailtje een virus op mijn computer hebben gezet en wat zou ik dan moeten doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Die mail kan er niets mee te maken hebben. Doorstuur mails worden sowieso nooit gestuurt vanuit msn/hotmail/live.

Maar aan je foutmelding te zien kan het zijn dat je harde schijf(en) niet goed meer aangesloten zijn. Je kan proberen je computer open te maken en alle stekkertjes aan te duwen. Vertrouw je jezelf niet echt daarin, dan kun je beter een specialist op advies vragen. Ook als het na het aan duwen nog steeds niet werkt kun je beter naar de specialist gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad de harde schijf die het niet meer doet.
het lijkt eerder een hardware probleem dan dat een virus de schuldige is al is het niet uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan zijn dat er iets gewijzigd is in de BIOS van je moederbord. Dat heb ik nl ooit ook gehad. Gewoon je BIOS is nakijken wat hij juist op gaat starten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan inderdaad, maar doe het niet, als je er totaal geen verstand van hebt. Ga dan naar een bedrijf dat dit soort dingen voor je kan doen, of naar een "handige buurjongen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Doorstuur mails worden sowieso nooit gestuurt vanuit msn/hotmail/live."
Hoe kom je daar nu bij? Kettingspam komt juist meer voor bij Microsoft email dan bijv. bij gmail.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel, dat het niet wordt gestuurd vanuit msn/hotmail/live. Dus dat zij niet degene zijn die de kettingbrief hebben gemaakt en hebben rondgestuurd. Dit zou ook complete onzin zijn, omdat toch niet iedereen die brief krijg te zien, en msn heel makkelijk een massa mail naar alle leden kan sturen.
Ook is dit niet nodig, omdat in de database nauwkeurig wordt bijgehouden welke accounts actief zijn en welke niet, waardoor ze ook alleen inactieve accounts verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ik bedoel, dat het niet wordt gestuurd vanuit msn/hotmail/live" Ok, dat klopt wel :). (Tenzij iemand een keer die grote bedrijven zelf hackt, natuurlijk... :).)

Andere antwoorden (3)

Dat mailtje kan wel degelijk een virus bevat hebben.Zoiets is een paar jaar geleden ook bij een kennis van me aangekomen in de vorm van een kerstkaart.Misschien kan je de computer in veilige modus opstarten en kijken onder programmabeheer of er een programma staat waarvan jij de herkomst niet kent.Of iets wat jij gezien hebt bij het openen van dat mailtje en dit verwijderen.Anders kan je de computer in veilige modus terugdraaien naar een eerder gemaakt herstelpunt.Werkt dit allemaal niet dan kan je nog kijken of de HD's nog herkent willen worden in de bios.Willen deze ook in de bios niet herkent worden is het laatste paardenmiddel bij mij om ze uit te bouwen en als externe of extra schijf op een andere computer te partitioneren en formateren.En dan zal je deze weer moeten terugbouwen in je computer en opnieuw moeten installeren.Daar ikzelf ook een Hotmail-adres gebruik en dit soort dingen ook wel eens in een mail van iemand toegestuurd krijg verdwijnen deze meteen.Al dit soort mailjes met "Dear gentleman" of "u hebt een prijs gewonnen"en dat soort aanhef waar ik niet om gevraagd heb worden aan deze kant meteen geregistreerd als ongewenste afzenders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opzich een mailtje alleen kan niet echt schade aanbrengen. op het moment je de bijlagen gaat openen dan zal best een virus of malware kunnen bevatten, echter word er per mail niet zo snel dat soort dingen verspreid omdat veel computers daar wel tegen opgewassen zijn en het dus bijna onmogelijk word voor de sender. slimste is ook altijd een scanner op je pc te hebben die jou downloads te gelijker tijd ook scant, en als je een bestand niet vertrouwt dan kan je hem ook eens door een online scanner halen zoals virustotal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stekker uit PC halen. PC openmaken. Als het geen losse harddisk kabel betreft, dan kan best je harde schijf eens naar zijn grootje wezen. Ik hoop dat je regelmatig backups van je belangrijkste documenten hebt gemaakt!

Bijna altijd staat dit geheel los van eventuele malware in emails zoals genoemd. Je bent trouwens in wetsovertreding als je zulke flauwekul echt inderdaad doorstuurt: feitelijk ben je aan 't spammen. En dan ook nog eens een hoax.

Een mailtje kan malware bevatten, maar dat staat er verder los van of je 't hebt doorgestuurd of niet. En malware kan inderdaad zaken mollen op je PC (zoals je bios vernaggelen, waardoor je een gespecialiseerd bedrijf te hulp moet roepen), al is die kans uiterst klein in genoemd geval. De kans is veel groter dat er een kabel in je PC los zit, of dat je harddisk stuk is.