sinds kort vind ik in de spambox van andere mailadressen hotmail van adressen uit mijn hotmailbestand.Hoe kan dat?

Het zijn "berichten" van vrienden die een hotmailaccount hebben, in mijn adresboek staan en die mij dus zogenaamd mailen naar mijn andere mailadressen. De eerste keer heb ik zo'n bericht geopend waarin stond dat ik een link moest aanklikken. Dat heb ik niet gedaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat moet ik doen om het te stoppen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Informeer je vrienden dat er spam namens hun adres verstuurd. Vraag ze hun wachtwoord aan te passen. Voor de duidelijkheid het hoeft niet persee zo te zijn dat een ander over hun wachtwoord beschikt.

Stel in dat jouw adressenlijst prive voor jouw blijft. Anders is het niet zo raar dat iemand gemakkelijk aan jouw niet-hotmail ontvang adres komen kan.

Ook zou ik je aanraden om uit te zetten dat afbeeldingen automatisch geladen worden, zo zou een spammer kunnen weten dat je de mail opent en dan blijven ze mailen.

Als je filter hotmail adressen doorlaat waar ie dat niet zou moeten doen, zul je met je filter methode aan de haal moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+gekkenhuis! dankjewel, klinkt goed.

Andere antwoorden (1)

Als je bedoelt dat er namens jou een spambericht verstuurd wordt: je wachtwoord wijzigen. Ik heb dat gehad, virusscanners haalden niets uit, tot ik van iemand hoorde dat ze dan je wachtwoord weten en nadat ik het heb veranderd is het ook niet weer voorgekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat bedoel ik niet. In de spambox van niet-hotmailaccounts krijg ik "berichten" (spam dus) van vrienden die een hotmailadres hebben.