Er komt onder willekeurige woorden een streep te staan. Als ik daar met mijn muis op ga, dan staat er win een iPad2 Hoe krijg ik dit virus weg?

Moeilijk uit te leggen maar:
Het maakt niet uit op welke site ik zit. En dan komt er onder willekeurige woorden een streep te staan. Als ik daar met mijn muis op ga, dan staat er win een iPad2 of van dat soort gedoe.
Hoe krijg ik dit weg?

Toegevoegd na 4 minuten:
http://oi46.tinypic.com/291jnrn.jpg
Ik heb een printscreen gemaakt.
Zo ziet het er dus uit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Misschien systeemherstel doen naar een dag dat het nog niet was?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Scan eerst eens met je antivirus. Geen virusscanner op je computer? Download dan Avast! Antivirus of Microsoft Security Essentials. Deze zijn gratis.

Niks gevonden of is het probleem nog niet opgelost? Download en scan dan eens met Malwarebytes' Anti-Malware (zie bron).

Verwijder voor je zekerheid ook eens je internetcache en cookies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kreeg t niet met een virusscanner weg. Mallware deed t wel
Bij je extensies/add-ons in je browser zal dan waarschijnlijk iets staan als "text-enchange" oid (weet niet precies hoe het heet). Als je deze verwijdert, zou het weg moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk bij invoegtoepassingen beheren bij instellingen van je webbrowser waarschijnlijk staat hij daar en kan je hem verwijderen. (kijk anders hoe het programma heeft als je onder de tekst van u wint een ipad staat soms de bedrijfsnaam onder. zoek de naam op google met erachter uninstall. meestal staat er een forum hoe je het verwijderd). het is geen virus.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ga hierna naar start > configuratiescherm > een programma verwijderen, en verwijder hier "Giant Savings" indien aanwezig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je onderstreepte woorden en vreemde advertenties ziet als je er met je muis overheen gaat, dan staat er waarschijnlijk spyware op je computer. Dit staat als extentie in je browser en je kunt dit als volgt verwijderen (de stappen kunnen iets afwijken in verband met browserversie en taal):

Chrome:
Ga rechtsboven naar het instellingen menu (het gereedschapsicoontje). Kies Instellingen > Extensies. Verwijder hier de tekst-enhance extensie. Ze worden ook weleens anders genoemd, bijvoorbeeld: "Facetheme" of "Better Links".

Firefox:
Ga naar het Firefox menu (linksboven) en kies Add-ons (of via: CRTL + SHIFT + A). Verwijder hier de tekst-enhance extensie. Ze worden ook weleens anders genoemd, bijvoorbeeld: "Facetheme" of "Better Links".

Internet Explorer:
Ga rechtsboven naar het instellingen menu (het gereedschapsicoontje). Kies: Manage Add-ons. Verwijder hier de tekst-enhance extensie. Ze worden ook weleens anders genoemd, bijvoorbeeld: "Facetheme" of "Better Links".

Virusscanner installeren om spyware te voorkomen:
Als dit niet lukt, kun je ook een anti-spyware programma gebruiken om dit te verwijderen. Het is aan te raden een goede virusscanner te gebruiken die ook spyware tegenhoudt. Zo voorkom je dat spyware opnieuw op je computer terecht komt.