Wat is de beste en de snelste virus scanner op de wereld? zo dat je computer heel snel word en virussen tegenhoud

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Kimath
13 jaar geleden
als die bestaat, laat je het dan aan iedereen weten? Dat zou een werelduitvinding zijn, helaas bestaat het niet.
Kimath
13 jaar geleden
In elk geval geen virusscanner waar je computer sneller van word.

Het beste antwoord

Avast is heel snel en heel goed en gratis, ik gebruik het al jaren!

Toegevoegd na 1 minuut:
Verwijder wel eerst goed een evt. andere virusscanner, anders krijg je misschien een conflict.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mb/s of MB/s?

Andere antwoorden (14)

ik ben voor kpn gezwicht, een zware scanner die goed werkt, dagelijks update. ik heb het icm met digi-tv en internet/bellen. bevalt uitstekend! kost 5,-- euro p/mnd in mijn pakket.

Toegevoegd na 1 dag:
het is een pakket van f-secure.
het pakket bevat een fire-wall, spam-controle, virusscan & spy-ware, browsebescherming en e-mailfilter.
het bevalt mij prima.

zie hier: http://www.kpn.com/glasvezel/internet/veiligheid
/pc-veilig/PC-Veilig-demo.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet zeggen dat er 1 beste is. Er zijn veel goede, zoals mcafee, avast, avg-antivirus. Als firewall zou ik comodo of zonealarm gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het gratis moet zijn raad ik AVG.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De snelste antivirus software is Panda, waarvan ook een gratis versie is (zie link).

De virusscan vertraagt de pc in het geheel niet, want de controle op virussen vind 'in the cloud' plaats, op een externe server dus. Ik gebruik het al meer dan een jaar tot volle tevredenheid.

Er is geen enkele scanner die je pc sneller maakt dan ie is, daar zijn andere tools voor.
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
dank je khepput, ik heb de laatste tijd een minkukel achter me aan die mint op alles wat ik toeter. Ik hoop dat je ook het antwoord nog een beetje zinvol vindt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"De snelste antivirus software is Panda,"
Bron? "De virusscan vertraagt de pc in het geheel niet,"
Onzin. Dat doet elke virusscanner. Per definitie.
paulus811
13 jaar geleden
mmm, bron? vraag je dat aan de rest ook? Slechte bui? En klets niet met 'onzin'. Het is namelijk heel eenvoudig, Panda werkt in the cloud zoals ik al schrijf. Al je internetverkeer loopt via de Panda server en daar wordt het in- en uitgaande internetverkeer gecontroleerd op virussen. Er is slechts een heel kleine client op de pc geinstalleerd die het internetverkeer routeert. Doordat de scan op virussen niet op de pc zelf maar erbuiten plaatsvindt, vertraagt dit de pc niet. Omdat vrijwel alle andere virusscanners op de pc zelf scannen, moet Panda de snelste zijn. Dat is mijn theorie en daarmee ben ik de bron. Goed zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gratis versie van panda is niet meer wat het geweest is anders. Dit doet de gratis versie niet, en de betaalde versie wel :

Disinfects viruses, worms and Trojans
Complete malware disinfection
Tech support Maw hij vind ze wel, maar hij verwijdert ze niet.
Dan is deze toch vrij nutteloos. De betaalde versie is wel heel goed.
paulus811
13 jaar geleden
Hi BSB, er wordt gesproken over een 'scanner' en panda scant op virussen dus wat dat betreft voldoet het als antwoord op de vraag. Ik wist overigens niet dat panda ze niet verwijdert, dus wellicht stap ik over op de betaalde versie. Dank voor je reactie!
Er zijn heel snelle virusscanners maar dat wil niet zeggen dat ze goed zijn. Het snelste is om geen virusscanner te installeren en met een reborn card te internetten, je hebt dan bij elke opstart een schone pc. Je documenten sla je dan op op een externe schijf of server. Je kunt wel programma's installeren, maar dan moet je de reborn card uitschakelen en internet afkoppelen.

Als je netjes over internet surft is de kans op virussen klein, je moet natuurlijk niet gaan downloaden uit illegale bron, dat is vragen om moeilijkheden, en niet zomaar ergens op klikken. En als je iets installeert, niet domweg klikken maar lezen ( en vooral geen toolbars installeren want dat lijken ook niet virussen) . Als je dan de Avast virusscanner op de achtergrond laat meedraaien, zul je vrijwel niet merken dat je computer langzamer is. Je moet natuurlijk wel moderne hardware hebben, met 1 GB geheugen en een Pentium 4 kom je ook zonder virusscanner niet vooruit als je alle Windows updates hebt geïnstalleerd. Je kunt dan nog altijd overwegen Linux te gaan gebruiken, daar zijn vrijwel geen virussen voor ontwikkeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reborn card is niet geschikt voor thuisgebruik, omdat je continue allerlei security updates moet installeren.
Ik ben heel erg tevreden over Norton.
Sublieme service!
Kost 49,99 euro per jaar.
Dat is ruim 4 euro per maand.

Een poos geleden hebben de mensen van Norton bijna een hele dag besteed aan het - op afstand - helemaal schoon maken van mijn PC.
Ze hadden nog nooit zo'n vervuilde PC gezien en hebben er zeker 5 - vijf - uur aan gewerkt.
Gratis, dat wil zeggen als service.
Kom daar bij een ander maar eens om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk bestaat er helemaal geen goeie vires scanner..
de meeste doen wel wat ze zeggen maar laten veel virussen soms ook achterwegen of die staat nog niet in de database.

norton, panda, comodo en mcafee zijn 4 van de vele scanners op de markt die alleen maar geld uit je willen halen.
ze zeggen de beste te zijn maar schijn bedriegt.

Je moet gewoon nemen waarbij jij het het lekkerst bij voelt. en als je slim volg je veel forums en lees je veel reviews op websites... zo af en toe verwisselen van scanner kan zeker geen kwaad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaspersky denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou het bij de volledige, betalende versie van AVG Internet Security. Hij is stukken sneller dan Norton. Heb hem al jaren (telkens een abo voor 2 jaar) en nog geen problemen mee gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De snelste staat er totnutoe niet bij, da's namelijk NOD32: dit omdat die de engine in assembler heeft geschreven - dit in tegenstelling tot de concurrenten. Bij vergelijkende tests is 't elk jaar een andere virusscanner die bovenaan staat qua detectie - dus daar kan je niet echt van op aan.

Naast je virusscanner raadt ik een goede firewall aan: NetLimiter3. Verder houdt je heel veel crap tegen door http://hostsfile.org/Downloads/hosts.txt op je PC te zetten. Verder raad ik aan PSI te installeren: http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/.

Hoe dan ook, van een virusscanner wordt je PC niet bepaald sneller. Ga je voor snel en ben je geen gamer en ben je niet gehecht aan Microsoft Office, dan kan je Xubuntu nemen (daar kan je volstrekt gratis LibreOffice op installeren).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik houd het bij de virusscanner van Microsoft zelf.
Ik vond het eerst maar een waardeloze virusscanner, ik was altijd helemaal weg van AVG.
Maar sinds versie "2011" daarvan is uitgebracht, ben ik AVG zat.
AVG 2011 maakt je PC totaal slomer..
Daar was ook 1x inderdaad klachten van dat het je PC niet meer kon laten opstarten.

Ik raad je daarom Microsoft Security Essentials aan.
Hij is snel en goed, naar mijn mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Er zijn veel verschillende soorten virusscanners, alleen is de vraag welke virusscanner is efficient voor jou !
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan AVG versie 9.0 (Free ware), en regelmatig maak ik gebruik van het programma
Spybot (Search & Destroy) en MalwareBytes dan ben ik zeker dat er geen malware achterblijft op mijn computer !

Voor meer info verwijs ik graag naar de volgende linken !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste virusscanner is bitdefender, tenminste volgens deze site:

http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik twee virusscanners. AVG en Malware Bytes anti malware en vind het een beetje raar. AVG zei dat ik geen virussen had. Nadat ik MBAM had gedownload bleek het dat er gewoon wat virussen tussen zaten. Dus ik ben fan van MBAM maar ik heb er niet erg veel verstand van:S