Stomme vraag misschien, maar HOE scan je, met je geïnstalleerde virusscanner (McAfee) VAN TE VOREN een website?

Dit wordt aangeraden ivm bijvoorbeeld een nieuwe Trojan ( Troj/JSRedir-R), waar ook normaal betrouwbare websites slachtoffer van zijn. Graag een helder en simpel antwoord (in stapjes)voor een (relatieve) computerleek..;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet direct een antwoord (omdat het niet om McAffee gaat), maar toch een tip: Als je AVG (inclusief de gratis variant) gebruikt, scant hij bij een zoekopdracht in google standaard de resultaten nog voordat je de betreffende site opent. Er komt dan naast ieder google-resultaat een indicatie van de veiligheid van de website te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overigens zie ik niets stoms aan je vraag!

Het beste antwoord

Alles wat je binnenhaalt met je computer wordt gescand door McAfee. Dus als je een website bezoekt die zonder jouw toestemming iets naar je harde schijf download komt McAfee direct in actie. Dus in principe hoef je dus niet van te voren een website te scannen.
Internet Explorer 8 waarschuwt bijvoorbeeld voor gevaarlijke websites.
Het gratis virusprogramma AVG scand wel van te voren bijvoorbeeld je zoekresultaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De virusscanner werkt al als een laag tussen je computer en het internet, je hoeft dus niet van te voren websites te checken, de virusscanner zorgt er al voor dat je niet geinfecteerd raakt.

Zorg er wel voor dat je virusscanner up-to-date is. Er zit een update functie op elke virusscanner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste virus scanners zijn gewoon continu bezig met bestanden scannen. Wanneer je dus een website gaat bezoeken wordt deze direct gescanned.

Dit continue scannen is trouwens een van de redenen waarom je pc aanzienlijk langzamer wordt wanneer je Norton gebruikt. Deze scant bestanden namelijk op een vele intensievere manier dan andere virus scanners

kortom, je hoeft geen maatregelen te nemen voordat je een website gaat bezoeken ;)