Ik denk dat het antwoord op jouw vraag twee keer JA moet zijn. Er zijn daarom ook gratis en betaalde virusscanners op je telefoon. Zeker als je ook via je telefoon gaat betalen, lijkt mij dit geen overbodige luxe.
Ik zelf heb al de (Android) Antivirus App (blijkbaar van AVG).
Ik heb begrepen dat vanwege het open karakter van Android de kans op virussen groter is dan bij Apple die een gesloten systeem heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je op een mobiel zelf software kunt zetten, en dat is meestal het geval, heb je in principe ook de kans dat je een virus/trojan binnenhaalt.

Er zal dus ook n.a.w. antivirussoftware voor mobieltjes komen. De baten voor een hacker zijn hetzelfde als bij het schrijven van alle al bekende virussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
free avast daar draai ik al jaren op en nog nooit een probleem gehad.en ik stelde die vraag ook in een telecomwinkel,ze wisten het niet.