Hoe kun je een ip-adres achterhalen?

Ik heb zitten mailen met iemand, wil graag haar ip-adres achterhalen (ivm oplichting via Marktplaats). Wil dit graag bij mij aangifte voegen.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit doe?

Weet jij het antwoord?

/2500

Om het Ip adres van een via Hotmail ontvangen E-mail te achterhalen, klik met je rechtermuisknop op de ontvangen bericht > Berichtbron weergeven. In de 2e regel vind je (sender IP is xx.xx.xx.xxx) Dat is dan het ip adres van de afzender. Dit is ook een leuke site om het ip adres van iemand te achterhalen. http://www.mijn-ip.net/ip_adres_achterhalen.asp Succes!!

Waar je naar op zoek moet in je e-mail-programma zijn de headers van die e-mail. Dat is het stukje techniek achter de e-mail die je normaal gesproken nooit te zien krijgt. Hoe je het op het scherm krijgt verschilt van programma tot programma. In de headers staat onder andere het ip adres van de afzender. Maar het is de gewoonte de gehele e-mail plus headers bij een aangifte te doen, dan kan een onafhankelijke techneut er ook nog eens naar kijken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100