Geluid doet het niet met HDMI kabel

ik heb een Dell studio en gebruik mijn HDMI kabel op mijn tv maar het geluid blijft via de laptop het kan niet aan de kabel liggen want die gebruik ik ook voor mijn
PS3 en dan heb ik wel geluid via tv

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Soms moet je in Windows in de device manager de sound devices aanpassen. Als het goed is kan je daar de HDMI output selecteren. (USB audio device -> HDMI output)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het juiste type HDMI kabel voor dit specifieke gebruik? het feit dat ie het op de PS3 wel doet zegt niet dat ie het nu ook doet.
Er zijn twee typen HDMI kabel, type A en type B. Het verkeerde type zou kunnen zorgen voor dit specifieke probleem. Je zou even goed moeten nazien of je de correcte kabel hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wiki Quote:

"A HDMI connection can either be single-link (Type A/C) or dual-link (Type B) and can have a video pixel rate of 25 MHz to 340 MHz (for a single-link connection) or 25 MHz to 680 MHz (for a dual-link connection). Video formats with rates below 25 MHz (e.g., 13.5 MHz for 480i/NTSC) are transmitted using a pixel-repetition scheme.[1]"

end quote.

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

Toegevoegd na 3 minuten:
Er zijn trouwens meer typen HDMI connectors, maar dat zijn mini en micro's.