Hoe kan ik vanuit Excel alleen de tekst kopieren?

Ik heb in excel een tekstbestand wat ik wil kopieren naar Wordpad. Als ik in Excel alleen de tekst selecteer, en hem weer plak in Word, of Wordpad, dan gaat hoe dan ook de celstructuur van excel mee naar het andere programma. Ik kan dan de tabel niet verwijderen zonder dat ik ook de tekst verwijder, en dat is dan juist niet de bedoeling.

Is er een manier om alleen de tekst naar een ander programma te zetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
11.5K

Het beste antwoord

Door eerst te klikken op "Plakken speciaal" en dan te kiezen voor "Niet-opgemaakte tekst" kan je het gekopieerde tekstbestand uit Excel overbrengen in Word zonder de celopmaak mee te nemen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea, je bent geweldig! Dit scheelt me echt een hele nacht typen! Had me er gisterochtend al het hoofd over gebroken, want ik wist dat het zou moeten kunnen, maar ja, dan nog hoe. Dank voor je snelle antwoord!!
Kimath
13 jaar geleden
Deze methode is ook erg handig als je tekst van een website wil kopiëren en plakken, zonder de hele opmaak.

Andere antwoorden (2)

Je kan in excel er voor kiezen om je bestand in txt formaat op te slaan, vervolgens open je deze weer in het programma naar keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje hilde, ook die simpele oplossing had ik over het hoofd gezien! +je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tx!
je kan ook de cellen selecteren waar de tekst in staat en dan rechtermuisklik format cells en kies dan border, verwijder de lijnen door erop te klikken en je kan de tekst kopiëren zonder lijnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord, minnetje is niet van mij, maar wat je aangeeft heb ik al geprobeerd. Het ziet er in Excel dan perfect uit, maar zodra je het kopieert en plakt, krijg je de originele opmaak mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en wil degene die wel "" minde" even uitleggen waarom!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen ze meestal niet, minkukels....