Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke wijze kan de antivirus software (free) van de computer geheel verwijderd worden?

Alles geprobeerd doch met de verwijdermogelijkheid Windows XP is een en ander niet mogelijk. Nieuwe installatie eveneens niet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
746
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om welke antivirus-software gaat het? AVG? Avast? een andere?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gebruik Revo Uninstaller.
Werkt heel goed. Als je voor een "volledige scan" gaat (wat ik overigens niet zou aanraden, is iets te grondig voor gewone software), moet je wel opletten dat hij alleen maar entry's verwijdert die echt van het programma zijn, geen andere.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een oplossing kan zijn, dat je een andere erop zet... Ik heb dat wel eens gedaan en de nieuwe verwijdert dan de oude, heel snel en zonder sporen achter te laten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je naar je configuratiescherm gaat en daar voor software kiest dan kun je de software volledig van de computer verwijderen...

Volg wel strikt de aanwijzingen op. Dus als de computer zegt dat je opnieuw moet opstarten doe dat dan ook...

Mijn ervaring met XP is dat je op deze manier de software ook daadwerkelijk verwijderd van de harde schijf...

Als je antivirus software een 'Virus', of 'TrojanHorse' geworden is dan heb je echter wel een "Big Fu**ing Problem". En rest er niets anders dan je computer maar even weg te brengen naar de Vobis, Dynabyte, ofzo...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of gewoon Formatteren...
(mijn vroegere hobby... )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een formatC is wat omslachtiger als je niet specifieke gegevens kwijt wilt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen moet stoppen met het wegbrengen van hun computers naar computer zaken verdiep je zelf iets meer in die omgeving scheelt je een hoop geld en uitbuiterij!
Bepaalde leveranciers hebben de optie om te verwijderen weggehaald.
Bijvoorbeeld Norton kun je niet van een Packard bell verwijderen voordat je eerst via Packard Bell een patch hebt gedownload.
Hierna is de software pas zichtbaar in je configuratiescherm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een idee: had je eerst de anti-virussoftware geheel uitgeschakeld voordat je hem probeerde te verwijderen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding