Op welke wijze kan de antivirus software (free) van de computer geheel verwijderd worden?

Alles geprobeerd doch met de verwijdermogelijkheid Windows XP is een en ander niet mogelijk. Nieuwe installatie eveneens niet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om welke antivirus-software gaat het? AVG? Avast? een andere?

Het beste antwoord

Gebruik Revo Uninstaller.
Werkt heel goed. Als je voor een "volledige scan" gaat (wat ik overigens niet zou aanraden, is iets te grondig voor gewone software), moet je wel opletten dat hij alleen maar entry's verwijdert die echt van het programma zijn, geen andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een oplossing kan zijn, dat je een andere erop zet... Ik heb dat wel eens gedaan en de nieuwe verwijdert dan de oude, heel snel en zonder sporen achter te laten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je naar je configuratiescherm gaat en daar voor software kiest dan kun je de software volledig van de computer verwijderen...

Volg wel strikt de aanwijzingen op. Dus als de computer zegt dat je opnieuw moet opstarten doe dat dan ook...

Mijn ervaring met XP is dat je op deze manier de software ook daadwerkelijk verwijderd van de harde schijf...

Als je antivirus software een 'Virus', of 'TrojanHorse' geworden is dan heb je echter wel een "Big Fu**ing Problem". En rest er niets anders dan je computer maar even weg te brengen naar de Vobis, Dynabyte, ofzo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of gewoon Formatteren...
(mijn vroegere hobby... )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een formatC is wat omslachtiger als je niet specifieke gegevens kwijt wilt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen moet stoppen met het wegbrengen van hun computers naar computer zaken verdiep je zelf iets meer in die omgeving scheelt je een hoop geld en uitbuiterij!
Bepaalde leveranciers hebben de optie om te verwijderen weggehaald.
Bijvoorbeeld Norton kun je niet van een Packard bell verwijderen voordat je eerst via Packard Bell een patch hebt gedownload.
Hierna is de software pas zichtbaar in je configuratiescherm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een idee: had je eerst de anti-virussoftware geheel uitgeschakeld voordat je hem probeerde te verwijderen?