waarom opent windows mail de bijlage niet

Mijn vader heeft een computerprobleem. Hij krijgt wel eens pps bestandjes toegestuurd en die kon hij niet openen. Logisch hij heeft geen powerpoint.

Ik heb nu dus de powerpoint viewer van microsoft gedownload en geinstalleerd.

Hij kan nu wel de presentaties openen, maar niet direct vanuit het mail programma zelf. Dan krijg ik de volgende foutmelding:

*Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Koppelingen instellen van het configuratiescherm*

Natuurlijk wat gegoogled toen ik dit niet meteen kon vinden en uiteindelijk gevonden waar je extensies aan en bepaald programma kan koppelen, daar staat echter al de pps bestanden gekoppeld aan de powerpointviewer.

als de bijlagen eerst opgeslagen worden, opent hij ze ook gewoon.

Het is echter de bedoeling dat dit gewoon gelijk vanuit de mail ook gebeurd.

Wie weet ik kan doen om dit voor elkaar te krijgen?

Toegevoegd na 27 minuten:
Het is een Vista - 32 systeem

13 jaar geleden
in: Software
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag, bekend probleem (bij meerdere computers) maar ook voor mij een raadsel, zelfs het opnieuw koppelen van bestandsextensies aan bepaalde applicaties werkt niet.

Het beste antwoord

Hoi Sterredag,

Verwijder eerst de oude powerpoint viewer 2007 van de computer en installeer de nieuwe powerpointviewer.

Deze kunt u downloaden via http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=CB9BF144-1076-4615-9951-294EEB832823&displayLang=nl

Indien hierna de problemen nog steeds actief zijn moet u de stappen van cvanbeveren uitvoeren.

http://www.winhelponline.com/blog/unable-to-open-pps-ppt-from-windows-mail-or-wlm/

Met deze stappen koppelt u powerpoint viewer aan het .pps/.ppt bestand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit geprobeerd op een pc met windows XP en het werkte perfect. Maar op 2 pc's met windows vista niet. Ik kan daar in het rijtje van help online de windowspowerpointviewer 11 en 12 niet vinden. Ze staan er gewoon niet. Enig idee wat dan te doen?
sterredag
13 jaar geleden
heeft geholpen en meest makkelijk uit te voeren... thx!!

Andere antwoorden (6)

Mogelijk ligt de oplossing op het tabblad "Bestandstypen" onder "Mapopties" te bereiken via het Configuatiescherm?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
mapopties onder configuratiescherm kan ik niet vinden. Let wel ik heb vista (daarom gebruik in windows mail) ik voeg het er wel ff bij toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze mogelijkheid heb ik al eens geprobeerd, maar dat werkte toen niet. In elk geval bedankt voor het meedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan je bvb via Help zoeken op Koppelingen danwel mapopties (ik draai nog op XP). Onder die catagorie zijn namelijk wel allerlei extens te koppelen.
sterredag
13 jaar geleden
zoals ik al zei: Natuurlijk wat gegoogled toen ik dit niet meteen kon vinden en uiteindelijk gevonden waar je extensies aan en bepaald programma kan koppelen, daar staat echter al de pps bestanden gekoppeld aan de powerpointviewer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan lijkt me dat er geen koppeling is tussen je email programma en PPV. Ik ken PPV niet maar is het niet zo dat pps en PPV vanzelfsprekend aan elkaar zijn gekoppeld zoals bvb Adobe Reader aan pdf en bmp aan Paint, avi bijvoorbeeld aan WMP enzomeer?
? Dus zou ik toch maar even naar Mapopties kijken of PPS geinstalleerd is.
Bij "geavanceerd"staan een aantal opties mbt downloaden, openen en spelen etc.
sterredag
13 jaar geleden
ja dat is vanzelfsprekend en ja dat heb ik dus al gecontroleerd en ja die staan gekoppeld (tenslotte opent hij hem ook gewoon als ik hem dubbelklik als hij eerst opgeslagen is.
je moet eerst pese opslaan. ik heb het zelfde probleem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Tja en voorheen was dit probleem er niet, ik heb dat probleem ook niet, dus het zal ergens in zitten.
Powerpoint viewer is toch anders dan de gewone Powerpoint bestanden die je veel binnen krijgt via de mail.
Ik zou eens informeren bij vrienden die Office 2003 hebben liggen, installeer deze op de computer. Klik wel de functie aan dat je zelf wilt kiezen wat je gaat installeren.
Zo kan je apart Powerpoint aanvinken maar bijvoorbeeld ook Word, Access, Excel enzovoort
Word is ook een fijn programma om deze standaard in je PC te hebben.

Veel mensen hebben deze software wel liggen.

Succes.
mvg, Nick
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
volgens mij wordt dat illegaal genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er illegaal aan dan ??
Een Officepakket mag je van een ader rustig op je PC installeren. Een besturing van Windows mag je maar op 1 computer zetten.
Het kopieren van deze software en om het vervolgens op een andere pc te zetten is strafbaar. Wij hebben op ons kantoor 1x een officepakket staan die is geinstalleerd op 5 computers. Is niet strafbaar.
sterredag
13 jaar geleden
licenties! en er zijn licenties voor kantooren die dan geldig zijn voor een bepaald aantal personen bijvoorbeeld. net als met windows, dat werkt ook met licenties en offices is zelfs ook nog van hetzelfde bedrijf afkomstig, werkt allemaal op licenties, geen eigen licentie betekent simpelweg illegaal. maar zomaar de cd lenen van iemand en dan op je pc installeren mag zeker niet, die licentie is dan voor die ander en niet voor jou. Je mag zelfs programma van internet downloaden en installeren zoveel als dat je wil via torrents of wat dan ook, als je op zijn minst maar zelf in het bezit bent van een licentie. Stel je bent je cd kwijt, mag je het wel op deze manier gebruiken.
Het kan ook een beveiligingsinstelling zijn van je mail. Dan ZEGT ie dat er niks gekoppeld is, maar intussen staat je beveiliging op NIET direct Openen van bijlagen.

het punt is....kweet niet meer WAAR dat staat.... ooit vista gehad, nu blij met win7.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft je vader Windows Mail en ook Internet Explorer 8 geinstalleerd. Oplossing: Internet Explorer 8 verwijderen en Internet Explorer 7 terugzetten.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en er er is geen oplossing voor. Of eventueel Windows Live mail installeren, dit werkt wel samen met IE8.
Deze oplossing heb ik genomen en werkt perfect.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Dit kan ik zeker nog wel proberen
Dit is een gekend probleem.
Als Engels geen probleem is, dan zou je iets moeten aanpassen in uw Register van Windows.

Alle uitleg wordt stapsgewijs uitgelegd op volgende website.