opzoek naar een prog. voor automatisch afsluiten PC

bestaat er een programma voor de PC die je computer automatisch afsluit op een ingestelde tijd ?
het is voor op het werk en het is voor win XP
vergeet nog al eens af te sluiten en dat schijnt wel nodig te zijn voor de auto backup voor de server.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

Met dit programma:

http://www.airytec.com/en/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan zelf een programma-tje maken:
Open notepad
typ in notepad in:
shutdown -s

Druk nu op File -> Save as:
geef het bestand de naam shutdown.bat
En sla het ergens op je pc op.

Nu ga je naar de Task Scheduler (in XP in Control Panel, in win7 bij Administrative Tools

Nu kies je je gemaakte shutdown.bat als programma, die je wilt starten op de gewenste tijd.
Je computer zal afsluiten enige tijd na het starten van de task.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het programmaatje autoshutdown kan wat jij wilt en nog zo wat handigs...

(voor als je niet zo handig bent met batches en taskmanager)
rose
13 jaar geleden
Een server die niet goed backupped als er nog PC's in het netwerk zitten? Dan moet de beheerder toch eens wat veranderen, want dat is niet gebruikelijk. Maar goed....

Antwoorden heb je al, nog een extra: Een tijdschakelaar.
Geen zorgen over hard uitzetten, XP start gewoon weer op hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat je harde schijf niet lang leuk vinden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er nog nooit last mee gehad, en doe het al jaren. Als de PC niet in gebruik is zal er niks meer in de nog niet weggeschreven diskcache staan. En hardwarematig, de koppen zullen netjes naar hun juiste positie gaan bij stroomuitval. Maar goed, het blijft een eigen keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van defekte index tot niet meer leesbare clusters, alles al gezien. De schijven zijn er minder gevoelig voor geworden, maar het gaat ergens een keer fout.