Met welke software kan ik van een scan de individuele objecten laten herkennen en als aparte bestanden opslaan?

Ik wil postzegels in meerdere albums scannen en per scan (1 albumpagina met verschillende zegels) de software automatisch de postzegels laten herkennen en vervolgens als los jpeg bestand laten.

Doel is om de postzegels via ebay te koop aan te bieden en daarvoor heb ik een scan van een zegel of serie nodig.

Er zijn verschillende tools die dat kunnen, maar ik wil ze niet kopen om er vervolgens achter te komen dat het net niet werkt. Wie heeft ervaring met dit soort software?

De prijs is niet heel belangrijk, maar moet niet boven enkele honderden euro's uitkomen.

Dank vast voor de antwoorden.

paulus811
13 jaar geleden
in: Software
1.9K

Antwoorden (1)

Zelf zou ik ze inscannen en bijv. met paint de zegels markeren en uitsnijden, dit vind ik zelf al heel simpel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Bedankt Bushokje voor je antwoord, maar ik moet 60 albums doen. Dan is handmatig uitsnijden via paint geen optie. Ik wil juist software die dat uitsnijden, eventueel plaatje recht zetten en opslaan voor mij doet.