Waarom speelt Assassin's Creed 2 zo stotterig

Ik heb een Acer Aspire AX3900.
CPU: Intel core i3 530 processor 2,6 GHZ
4 GB (werk)geheugen
500 GB harde schijf geheugen
Videokaart: HD graphics 2,4 GB

Wat is er toch mis mee? mijn computer zou het moeten kunnen !!

-en met stotterig bedoel ik dat het niet soepel gaat en het beeld heel traag gaat..

Toegevoegd na 5 minuten:
En ik heb trouwens ook nog een beeldscherm ;
LG Flatron e2250V. Full HD (1920 x 1080) ZONDER hdmi kabel., met een gewone VGA(blauwe kabels)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je processor zit op het randje. Heb je directx geïnstalleerd? Zijn je drivers op orde? Assassin's Creed 2 Requirements: Processor: Dual core processor 2.6 GHz Intel® Pentium® D or AMD Athlon™ 64 X2 3800+ (Intel Core® 2 Duo 2.2 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or better recommended) RAM: 3 GB Windows XP / 2 GB Windows Vista Video Card: 256 MB DirectX® 10.0-compliant video card or DirectX 9.0-compliant card with Shader Model 3.0 or higher (see supported list)* Sound Card: DirectX 9.0 or 10.0-compliant sound card (5.1 sound card recommended) DirectX Version: DirectX 9.0 or 10.0 libraries (included on disc) DVD-ROM: DVD-ROM dual-layer drive Hard Drive Space: 12GB Peripherals Supported: Keyboard, mouse, optional controller (Xbox 360® Controller for Windows recommended)

Bronnen:
http://www.gamesrequirements.com/2009/06/a...

Ik heb zelfs nog een betere computer en daar gaan Need for speed World ook met een lage framerate... wat werkt is om het in een windowed mode te spelen, en om de kwaliteit wat lager te zettel, dus van maximum naar medium ofzo (ik weet niet of je die instellingen kunt veranderen bij dat spel maar het werkt wel gegarandeerd)

Bronnen:
Eigen ervaring

Klop het dat je het speelt op een laptop ? Misschien dat je video kaart toch moeite heeft om de hoge resolutie te genereren. Probeer eens de FPS te verlagen. Misschien dat het dan wel soepeler speelt. (ten nadele van details)

De requirements op het hoesje van AAII staan, zijn wat je minimaal nodig hebt voor meestal de normaal tot lage kwaliteit. Probeer hier altijd ruim boven te zitten als je de games optimaal wilt spelen met de beste graphics.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100