Vraag over Excel.

ik heb een groot spreadsheet gemaakt en soms moet ik veel scrollen om naar een bepaald gedeelte van het spreadsheet te gaan.
Stel ik wil van cel C3 met één druk op een toets of een combinatie van toetsen naar cel E150, welke formule moet ik dan in cel C3 plaatsen.
Of is er een andere manier? Niet "Ga naar...", dat is te ingewikkeld.

Toegevoegd na 1 dag:
Het antwoord van Paulus lijkt op zich makkelijk, maar werkt niet in een groot spreadsheet. Dus probeer ik mijn vraag iets te verduidelijken.
Als ik in mijn voorbeeld op C3 sta, dan wil ik naar het gedeelte waar de gedetailleerde calculatie staat en die b.v. begint op E150. Ik weet echter niet dat die op E150 begint, want die cel bevindt zich ver buiten het zichtbare veld op de monitor. Dus begin ik te scrollen, tot dat ik het bewuste gedeelte gevonden heb. Ik moet in dit voorbeeld C3 en E150 dus aan elkaar koppelen.
Daarnaast dien ik dit voor meerdere cellen uit te voeren, daar dit misschien wel 20 keer voorkomt.
Ik heb de andere antwoorden nog niet bestudeert, maar ik vermoed dat de goede oplossing daar wel tussen staat.
Mocht iemand nog een aanvullend advies hebben, dan voel ik me aanbevolen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2K
paulus811
13 jaar geleden
Het antwoord zoals ik heb gegeven komt omdat jij zelf zegt de 'ga naar' variant niet wilt gebruiken. Want dat is eigenlijk de meest eenvoudige manier. En dan niet 'ga naar cel E150', maar GA NAAR>SPECIAAL>Broncellen Dan springt Excel vanzelf naar de cel waar je in je formule naar verwijst.

Het beste antwoord

De G is al vermeld.
Maar, wat je waarschijnlijk echt wilt, is:
Ga op een cel staan. Ga naar invoegen. Kies voor Hyperlink. Kies voor 'Plaats in dit document' en geef de celverwijzing aan.
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

contol-G
en dan cel invullen

Toegevoegd na 1 dag:
Na je verduidelijking, is misschien hetvolgende een optie.

Naast de CTRL-G kan je misschien gebruik maken van de split windows. Dit laat je toe om je scherm te delen. bijvoorbeeld deel je je scherm op in 2 delen, In het linkse deel, werk je in de range van cell C3 en in het rechtste scherm werk je in de andere range van E150. Omdat het scrollen voor beide windows apart zijn, kan dit voor je wel handig zijn. uiteraard kan je met de muis wel van het ene scherm naar het andere scherm springen. Copy-paste etc. werkt blijft uiteraard werken.

Toegevoegd na 1 dag:
Je kan misschien ook een functie gebruiken en die aan een bepaalde toetscombinatie linken. BV: CTRL-Q dan spring je naar E150 en CTRL-W springt dan terug naar C3 ... (zie linkje : http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=12499 )

Toegevoegd na 1 dag:
linkje voro functie moet zijn : http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=12499&s=3046c9f74452e75fbbbcc79dcab6cfab&p=63205#post63205
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 (stiekem heb ik het geprobeerd)
Je kan een macro opnemen waarin wordt gesprongen naar cel E150 en die koppelen aan een sneltoets (bijv. CtrlQ). Het is dan mogelijk om overal vandaan met die sneltoets naar de cel E150 te springen.

Andere optie is een hyperlink plaatsen in de cel C3 (rechtermuisknop - Hyperlink). Zie afbeelding.
Plaatje bij antwoord
tonijn
13 jaar geleden
Ga in het Excel naamvak staan, voer de cel in waar je heen wilt springen, of het gebied dat je een naam gegeven hebt en geef
Plaatje bij antwoord
paulus811