Weet iemand een goed forum waar ze uitleggen waar je alles kan oppimpen?

En wat bijvoorbeeld goede software is op linux en een goed widget programma? (Ik gebruik Ubuntu en Kubuntu

Toegevoegd na 24 minuten:
Een forum voor linux

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het oppimpen is erg afhankelijk van welke window-manager je onder Linux gebruikt. Je hebt het over Ubuntu en Kubuntu. Ubuntu gebruikt standaard GNOME als window-manager en Kubuntu gebruikt KDE.

Goede websites waarmee je GNOME en KDE kunt pimpen heb ik hieronder geplaatst.

Daarnaast heeft Ubuntu enkele apt-repostories waarmee je eenvoudig mooie thema's kunt toevoegen. Zo kom ik via de Ubuntu-startpagina op de Bisigi-thema's uit. Dat zijn diverse goed gelukte thema's voor GNOME (dus voor de standaard window-manager van Ubuntu). Ik zou daarom de installatie-instructies op de Bisigi-website doorlezen en hun repository aan je systeem toevoegen. Vervolgens kun je in 1 klap al die thema's installeren en dan kun je via het beheer-systeem van Ubuntu zelf een geschikt thema uitkiezen.

Als je echte eye-candy wilt, dan raad ik een Ubuntu-versie met Enlightenment aan (zoals OpenGEU). Wel plaats ik daar direct een waarschuwing bij, want ik vind eerlijk gezegd dat Enlightenment onder Ubuntu nog niet echt klaar voor gebruik is. Ik heb dit meerdere malen geprobeerd, maar vind uiteindelijk de configuratie onder Ubuntu toch wat te lastig. Volgens mij moet eerst DR17 officieel uit zijn gebracht voordat dit iets gaat worden.

Zo heb ik ook een tijdje KDE (Kubuntu dus) geprobeerd, maar ben ik nu weer terug bij GNOME. Daarnaast gebruik ik een dock zoals Docky of Avant Window Navigator (AWN). Dat bevalt me eigenlijk wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een specifiek forum voor het oppimpen van je linux distro heb ik niet voor je, maar wel twee mooie fora (Nederlands en Engels) over Ubuntu en aanverwante (linux) zaken:
rose