Waarom werken de multimedia knoppen van mijn keyboard niet goed ? (windows 7)

Als ik bijv. een game aan het spelen ben, en ik heb mijn mediaplayer aan (winamp,windows media player enz.) werken mijn mediaknoppen op het toetsenbord alleen als ik het tabje mediaplayer aanklik/selecteer. Dus zodra ik in een ander programma zit, werken ze niet meer.
(ik heb, in mijn geval, winamp al ''always on top'' staan, maar dat werkt niet.)
Met de multimediatoetsen bedoel ik bijv. het volgende nr. in mijn mp3 lijst selecteren, een nummer pauzeren enz.

Toegevoegd na 21 minuten:
Ook als ik gewoon in windows zit, met meerdere tabs open, bijv. mijn mediaspeler en internet explorer, moet ik op het tabje mediaspeler gaan staan/selecteren voor dat ze werken...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1K

Het beste antwoord

Ik zou even onder het toetsenbord kijken welk merk en type nummer je toetsenbord is.
Bezoek daarna even Google en druk de gegevens in, u krijgt alle soorten informatie te zien, kijk naar een link waar ook staat beschreven ( Driver Win7 ).
Het kan zijn dat u toetsenbord nog niet geheel is geïnstalleerd en dus maar deels werkt.

Succes.
Mvg, Nick
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vaak hebben multimedia toetsenborden eigen software waarmee deze functies aangestuurd worden. Installeer deze software en controleer of de multimediatoetsen niet aan meerder applicaties gekoppeld zijn maar alleen aan de mediaspeler gekoppeld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je wel de drivers van je toetsenbord geinstalleerd? Zo niet dan doen bepaalde knoppen het niet.