Waarom vind ik geen audioapparaten op mijn laptop met Windows 10?

Toen ik op het icoontje klikte van de luidsprekers beneden rechts onderaan het scherm en "problemen oplossen" aanklikte meldde de laptop dat er geen audio apparaten gevonden waren. Ik veronderstel dat die verdwenen waren toen ik Windows naar een vorige versie terug zette. Zou het helpen als ik een legale versie van Windows 10 Pro installeer met licensie om die audio apparaten terug te installeren? Ik werk nu met Windows 10 Home edition. Ook heb ik problemen met een Media Player die niet alle video's kan afspelen. Normaal zou die er gratis op moeten zitten en moet ik geen betaalde installeren...

6 maanden geleden
in: Software
TurfGraver
6 maanden geleden
Pro versie gaat niet helpen.
Of audio is in bios uitgeschakeld of audio drivers zijn niet (goed) geïnstalleerd.
Staan er ergens uitroeptekens in apparaatbeheer?
samaiphon
6 maanden geleden
Ik vind zelfs apparaatbeheer niet.
TurfGraver
6 maanden geleden
Hier 4 manieren.
https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00122116

Geef als eerste antwoord