Hoe werkt Spotify?

Hallo. Ik begrijp van anderen dat je met Spotfiy gratis en legaal muziek kunt afspelen, maar hoe gaat dat in zijn werk? Heb ik een snelle internetverbinding nodig om te streamen, of kan ik de muziek ook downloaden en later terugluisteren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Spotify gebruiken

Om Spotify te gebruiken heb je een Windows- of Mac-computer of een mobiel apparaat dat op Android of iOS draait nodig. Verder moet je een Spotify-account aanmaken.

Het gebruik van Spotify is zeer eenvoudig. Om aan de slag te gaan met het afspelen van muziek ga je in het Hoofdvenster in het linkermenu naar de optie Bladeren. Vervolgens verschijnen er verschillende manieren om muziek te luisteren. Hieronder beschrijven wij een aantal van de meest gebruikte.
Hitlijsten

De optie Hitlijsten biedt je de keuze uit door Spotify samengestelde afspeellijsten, welke gebaseerd zijn op de meest afgespeelde nummers onder Spotify-gebruikers. Je hebt de keuze uit de wereldwijde hitlijst, maar ook de hitlijsten per land. Je kunt kiezen uit de Nederlandse hitlijst, maar bijvoorbeeld ook uit de hitlijst van Duitsland, Engeland of de Verenigde Staten.
Genres en stemmingen

Via Genres en Stemmingen kun je kiezen uit een breed aanbod aan afspeellijsten die aan een bepaald thema verbonden zijn. Zo kun je als je gezellig met vrienden aan het tafelen bent bijvoorbeeld de lijst 'Diner' kiezen, en als je terug wilt in de tijd zijn er de decennia-lijsten met muziek uit de 70's, 80's, 90's etc.
Ontdekken

Door op Ontdekken te klikken, laat Spotify je een aantal suggesties zien aan de hand van je persoonlijke voorkeuren. Deze voorkeuren worden bepaald aan de hand van je luistergeschiedenis op Spotify. Ook wordt gekeken naar de artiesten en albums die je aan 'Jouw Muziek' hebt toegevoegd.
Jouw Muziek

Artiesten, albums en nummers die je via Spotify vindt en beluistert, kunnen als favorieten worden gemarkeerd door deze aan het onderdeel Jouw Muziek toe te voegen. Dit werkt als volgt: tijdens het bladeren in de Spotify-bibliotheek krijg je bij het bekijken of beluisteren van items telkens een plusteken (+) te zien. Door op dit teken te klikken wordt het item aan Jouw Muziek toegevoegd. In het linkermenu kun je deze toegevoegde items vervolgens snel en gemakkelijk terugvinden door op Nummers, Albums of Artiesten te klikken.