Wat betekend "decoding progressive JPEG"?

Als ik op mijn Philips "Digital Photo Display" foto's bekijk die op een SD-kaart staan, komt er bij iedere foto "decoding progressive JPEG"te staan. Wat betekend dit??

7 maanden geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Een progressieve JPEG is een speciaal type JPEG-bestand waarbij de afbeelding in verschillende lagen wordt opgeslagen, en de informatie geleidelijk wordt geladen en weergegeven. Hierdoor kun je een afbeelding sneller bekijken, zelfs als de volledige resolutie nog niet is geladen. De afbeelding wordt in stappen verfijnd terwijl deze wordt weergegeven.
Het decoderen van een progressieve JPEG houdt in dat de software of het apparaat de verschillende lagen of scans van de afbeelding uitleest en deze samenvoegt om de uiteindelijke, volledig gedetailleerde afbeelding te produceren. Dit proces zorgt ervoor dat gebruikers snel een voorvertoning van de afbeelding kunnen zien, zelfs als ze wachten tot de volledige resolutie is geladen.
Toegevoegd op 8 oktober 2023 13:51: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
7 maanden geleden