Hoe kan ik een website maken als Dummie?

Ik heb besloten om vanaf januari voor mezelf te beginnen. Voor mijn onderneming wil ik een website gebruiken, maar het laten bouwen van een website vind ik op dit moment nog te duur. Ik heb namelijk aardig wat software en producten nodig om überhaupt mijn klanten te kunnen helpen. Het lijkt mij daarom handiger om het budget eerst hiervoor te gebruiken en met de eerste inkomsten een professionele website te laten bouwen.

Voor nu ben ik daarom op zoek naar een methode waar ik als dummie eenvoudig een eigen website kan maken. Dit mag best wat kosten met zich meebrengen, maar natuurlijk niet te veel. M'n budget is ongeveer 300,-. Verder ben ik niet erg technisch aangelegd en beschik ik niet over programmeer skills.

Ik hoor daarom graag of jullie een methode hebben waarmee ik relatief makkelijk mijn eigen website mee kan bouwen.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Software
1.3K
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Wordpress is erg eenvoudig
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Simon. Ik heb zelf toch nog even wat dieper onderzoek gedaan, en in de meeste gevallen lees ik dat Wix, Joomla en gerelateerde systemen worden afgeraden
LeonardN
2 jaar geleden
@Norbert77 Natuurlijk zullen dergelijke bouwsites (Wix/Jimdo overigens niet Joomla, dat is wat anders) worden afgeraden door sommigen, IMMERS het zijn sites die iedereen kan opzetten en welke bepaalde dingen zullen missen. SimonV weerspiegelt dat ook: "Maar je bent wel afhankelijk van de indeling en opties die het je voorschotelt."
Wil je beter zal je ook wat meer skills moeten hebben, of je meer verdiepen in de materie. OF je zal iemand in moeten huren. Dat noemen we een trade-off. Als er methodes waren om als "dummie" een perfecte complete website volledig naar wens op te zetten waren, dan waren er nu geen webdesigners/developers meer.
Jij vraagt nu eenmaal specifiek om een methode voor iedereen, dus krijg je die aanbevelingen. Als je meer wil zal je Wordpress of Joomla moeten bekijken.

Antwoorden (1)

Met websites als Wix, Jouwweb of Jimdo kun je als dummie eenvoudig een eerste website maken.
.
Wix
Dit is een aanbieder van software uit Israël en biedt twee opties voor haar cms. Een voor beginnende en een voor ervaren gebruikers. Als je aangeeft dat je nieuw bent helpt de Wix Artificial Intelligence je op basis van enkele vragen. Je maakt dan een volledig gepersonaliseerde website door enkele en alleen vragen te beantwoorden. Zelfs teksten en afbeeldingen worden op maat gemaakt.
Elke zzp’er kan hiermee in één dag een complete website maken. Maar je bent wel afhankelijk van de indeling en opties die het je voorschotelt.
Als je het leuk vindt om iets meer aan te passen aan je website, kun je ook voor de Wix Editor kiezen. Programmeren is dan nog altijd niet nodig maar hiermee moet je wel iets meer tijd steken in de verschillende widgets en mogelijkheden. De dienst is gratis te gebruiken, maar je kunt ook uit vijf abonnementen kiezen met diverse extra functies. Bijvoorbeeld kun je zo meer opslagruimte en je eigen domein gebruiken. Ook is er een speciaal pakket voor webshops beschikbaar.

JouwWeb
JouwWeb staat bekend om goede service en gebruikersgemak. In de intuïtieve ‘drag and drop‘-interface kun je makkelijk je eigen website ontwerpen zonder programmeerkennis. JouwWeb biedt alles om snel een complete website mee te maken.
JouwWeb is een bedrijf uit Eindhoven. De hele software is dus in het Nederlands en de klantenservice is in je eigen taal. Daarnaast heeft een website meer de uitstraling zoals je die in Nederland verwacht.

Jimdo
Net als Wix werkt ook Jimdo met twee verschillende manieren om een website te bouwen. Een voor ondernemers die in weinig tijd alleen een visitekaartje willen maken voor hun eigen bedrijf, en een voor mensen die het leuk vinden om alle onderdelen van de site helemaal uit te pluizen.
Net als bij Wix is het stappenplan voor beginners ook op basis van vragen. Zo moet je aangeven in welke sector je actief bent, wat het doel is van je website en kun je op basis van enkele stijlen en afbeeldingen kiezen voor kleur- en ontwerpschema’s.
Maar net als bij Wix en JouwWeb is hier de kans klein dat je hoog in de zoekmachineresultaten verschijnt of vanzelf snel veel bezoekers krijgt.
.
Wordpress is voor een beginner doorgaans te ingewikkeld om zelf de hele vormgeving mee te realiseren.
Ook is WordPress erg onderhoudsgevoelig.
SimonV
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
+goed antwoord op de vraag