Wat is het verschil tussen .AMV en .WMV bestanden?

Om op mp4 af te spelen heb ik een .AMV video bestand nodig volgens de mp4.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.6K

Antwoorden (2)

Je spelertje kan geen native MP$ bestanden afspelen.
Je moet ze eerst omzetten naar AMV.
Daar heb je een stukje software voor nodig dat het omzet.
Hier is eentje die gratis is:
escape
13 jaar geleden
AMV

Het AMV-formaat ondersteunt een aantal vaste resoluties: 96 x 96 tot 208 x 176 en tussen de 12 en 16 beelden per seconde. Een video van 30 minuten heeft een grootte van ongeveer 100 MB met een resolutie van 160 x 120.
De comprimering bestaat uit 4 pixels per byte.

De mp4-player speelt video af in het AMV formaat. Bij de speler wordt een programma geleverd waarmee u eenvoudig filmpjes van alle formaten (zoals het AVI, MPEG, Quicktime, RM, Windows media en DVD formaat naar AMV kunt omzetten. Het AMV formaat is bijzonder handig, voor een film die eerst bijv. 800 MB zou zijn, zal het nu 90 tot 100 MB zijn! Hoe kan dat? Simpel, het beeld is eigenlijk heel veel keer verkleind, de pixels zijn met het programma automatisch bewerkt zodat het echt dvd kwaliteit is! Het is niet zo dat als u een dvd vervormd, het ook op de pc zo blijft staan in het kleine formaat zodat u de film op de pc hebt verpest, het blijft allemaal het zelfde want hij zet het rechtstreeks op de mp4-player! Dus er veranderd niks aan uw pc!

Toegevoegd na 4 minuten:
Dus samengevat:
Een MP4 speler kan enkel .AMV bestanden lezen als het video betreft. Maar je kunt gewoon jouw .WMV bestanden omzetten naar het .AMV formaat dat jouw M4 speler kan lezen. Daarvoor bestaan verschillende omzet-programmatjes.

Je moet dus de bestanden die jij hebt op je computer als WMV bestanden omzetten naar AMV formaat. Dat kan met dit (gratis!) programma:
http://www.megaleecher.net/AMV_Video_Converter

Bronnen: http://mp4.websitemaker.nl/mp4/399746
http://nl.wikipedia.org/wiki/MP4-speler