Hoe raak ik de bruine waas op mijn beeldscherm kwijt?

Als ik mijn W10 start dan gaat komt er naa een paar seconden een bruinige waas over mijn kleuren. Dan gooi ik de graphics driver weg waarna Windows hem opnieuw ophaalt en installeert. Dan heb ik verder geen problemen. Maar als ik afsluit en later Windows weer start dan gebeurt hetzelfde weer

2 jaar geleden
in: Software
1.4K
Ritsuka
2 jaar geleden
Heb je een programma als f.lux draaien?
SimonV
2 jaar geleden
Hier staan wat oplossingen genoemd:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/game-ready-drivers/13/122748/i-have-to-reinstall-drivers-after-each-reboot/
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows-10-forgets-nvidia-driver-after-every/e8066ddf-b63a-42d6-82b2-3495869c1a06
https://www.thewindowsclub.com/nvidia-graphics-driver-automatically-uninstalls-after-reboot-on-windows-10
Poet
2 jaar geleden
Na een windows-update was het weg. Ik weet niet waarom. Toch dank voor het meedenken!

Antwoorden (1)

Ik denk dat je met de 'nachtlamp' annex 'blauwlichtfilter' te maken hebt. Dat is een voorziening die blauw licht weg filtert zodat je beter kunt slapen als je tot laat de computer gebruikt hebt.

Die kun je simpel aanpassen:

Start de app Instellingen en klik hierin op Systeem. Klik in de kolom links op Beeldscherm. Je ziet nu rechts een schakelaar onder het kopje Nachtlamp, inschakelen geeft meteen een veel warmere tint. Niet iedereen is daar gecharmeerd van, maar biologisch gezien is het gezonder. Vind je de geelheid wat te veel (of juist te weinig), klik dan op Instellingen voor nachtlamp.

Ten eerste zie je nu de sterkteregelaar, die standaard netjes in het midden (50%) staat. Stel deze zo in dat ’t effect jou het best bevalt. Bedenk echter dat hoe minder sterk je het filter instelt, hoe minder effect het zal hebben op je gesteldheid.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
Snap het niet: door het opnieuw installeren van de grafische driver schakel je deze instelling tijdelijk uit?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Ik vermoed dat Windows om de zoveel minuten een aantal zaken controleert en dan tot de conclusie komt dat deze driver nog een paar settings mist. Die werkt hij dan bij waar door de nachtlamp weer aan gezet wordt.