Is er een software waarmee ik oude bestanden na een bepaalde datum kan verwijderen?

Ik gebruik een back-up programma en ik heb er voor gekozen om handmatig de oude back-up bestanden te verwijderen. Is er een software waarmee ik in een map oude bestanden vanaf een bepaalde datum kan verwijderen?

2 jaar geleden
in: Software
1.9K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Dit kan gewoon met een paar DOS-commando's.
Zie hier voor wat suggesties: https://stackoverflow.com/questions/324267/batch-file-to-delete-files-older-than-a-specified-date

Antwoorden (2)

Voor dit soort klussen zou ik TotalCommander willen aanraden, dit Zwitserse zakmes van de bestandbeheerders kan dit in no-time voor je oplossen, en is bovendien nog gratis ook. Ik gebruik het sinds NortonCommander uit de gratie was zo rond de 90'er jaren, en ik zou geen raad meer weten zonder. Selecteer de directory, doe dan alt+f7(zoekfunctie) klik op het tabje advanced, en selecteer 'ouder dan' x dagen, hierna volgt een zoekactie die voldoet aan jouw criteria in een zoeklijst, deze kun je dan allemaal selecteren, en dan kiezen voor kopiëren / verwijderen / verplaatsen...
2 jaar geleden
Met Norton Ghost die ik al jaren gebruik, kun je zelf instellen hoeveel back-up je wilt bewaren en/of automatisch kunt laten verwijderen.
Welke gebruikt u?