Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een software waarmee ik oude bestanden na een bepaalde datum kan verwijderen?

Ik gebruik een back-up programma en ik heb er voor gekozen om handmatig de oude back-up bestanden te verwijderen. Is er een software waarmee ik in een map oude bestanden vanaf een bepaalde datum kan verwijderen?

2 jaar geleden
in: Software
1.9K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Dit kan gewoon met een paar DOS-commando's.
Zie hier voor wat suggesties: https://stackoverflow.com/questions/324267/batch-file-to-delete-files-older-than-a-specified-date

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor dit soort klussen zou ik TotalCommander willen aanraden, dit Zwitserse zakmes van de bestandbeheerders kan dit in no-time voor je oplossen, en is bovendien nog gratis ook. Ik gebruik het sinds NortonCommander uit de gratie was zo rond de 90'er jaren, en ik zou geen raad meer weten zonder. Selecteer de directory, doe dan alt+f7(zoekfunctie) klik op het tabje advanced, en selecteer 'ouder dan' x dagen, hierna volgt een zoekactie die voldoet aan jouw criteria in een zoeklijst, deze kun je dan allemaal selecteren, en dan kiezen voor kopiëren / verwijderen / verplaatsen...
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Met Norton Ghost die ik al jaren gebruik, kun je zelf instellen hoeveel back-up je wilt bewaren en/of automatisch kunt laten verwijderen.
Welke gebruikt u?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding