Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen .tmp-bestanden zomaar verwijderd worden?

Bij voorbaat excuses voor de waarschijnlijk erg slechte uitleg.

Ik werk veel in Word. Nu staan in mijn opgeslagen bestanden de laatste tijd ook allemaal .tmp bestanden. Geen idee waar die vandaan komen, maar ik zou ze graag weg willen hebben.

Het zijn van die verborgen TMP-bestanden met bijvoorbeeld als titel '~WRL3621.tmp'.

Waar komen ze vandaan en kan ik ze gewoon deleten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
18K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deels zijn dat 'herstelbestanden'. Indien Word/Excel niet goed afgesloten is, krijg je bij de volgende keer een lijstje met bestanden die niet goed opgeslagen waren. Als je die dan hier opslaat of verwijdert, zullen ook die ~.tmp bestanden verwijderd worden. De rest zijn tijdelijke bestanden die je ook kan verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zijn tijdelijke bestanden die je altijd kunt weggooien.
Zij het, dat ze zich soms niet laten weggooien, omdat ze op dat moment in gebruik zijn door een programma.
In dat geval, laten staan en later nog eens proberen.
Ze ontstaan door programma’s die niet netjes worden afgesloten of slordig zijn geschreven.
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden
Sluit je Word altijd goed af? Want normaal gezien zie je die tijdelijke bestanden niet.

Met het programma CCleaner kan tijdelijke bestanden verwijderd worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sluit dus Word en firefox af vooraleer je CCleaner installeert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding