Kun je een iso verkleinen van 7,54 gb naar 4,3 gb of 4 gb?

Ik heb een iso van Mac OSX snow leopard (7,54 gb) en ik wil hem op een dvd plaatsen van 4,7 gb of 4 gb kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Nee, dat zal niet gaan lukken. Dual Layer DVD's zijn niet duur en de meeste moderne DVD-branders kunnen ze branden. Dat is de enige manier.
escape
13 jaar geleden
Ja, dat kan heel goed.
Zoek naar het programma DVD-shrink, die kan zo iets in zeer korte tijd voor je maken.

Je kunt het een en ander uit de DVD slopen (de making-of, interviews, en andere 'extras'), of middels compressie de DVD gewoon kleiner maken. Dat geeft wat minder kwaliteit, maar vaak merk je dat niet/nauwelijks.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat misschien -naast de Dual-layer dvd, nog een optie kan zijn is dt je de .iso op een externe harde schijf of een usb-stick zet.

Ik heb niet bijster veel verstand van alles wat met een Mac te maken heeft, maar m.i. kan de meeste software vandaag de dag ook al vanaf externe harddisks e.d. worden gedraaid, geboot en geinstalleerd.