Voip is een naam voor de techniek die onder andere Skype gebruikt. Skype is dus eigenlijk niets meer dan een merknaam voor een service.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voip betekent Voice Over IP, het is dus algemeen telefonie over een internet-verbinding.

Ook de tegenwoordige modems voor Internet + bellen gebruiken deze tecniek om jouw vaste telefoons op het modem aan te sluiten.

Skype is een programma waar naast telefonie ook een beeldverbinding over het internet mogelijk gemaakt wordt.

De kosten zijn in beide gevallen gelijk: je betaalt voor jouw internetverbinding.

De vaste telefoonverbinding van Internet + bellen kost wel weer extra, omdat je daar met alle gewone telefoonaansluitingen over de hele wereld kunt bellen.