Waarom geeft mijn RAM geheugen minder, aan dan er nog vrij zou moeten zijn?

Ik heb zeker 1,5gb verwijderd aan foto's en bestanden van mijn PC maar zie dit niet terug aan in mijn vrije RAM geheugen. Er staat dat ik nog maar 0,2 gb vrij heb?
Ik bedoel verwijderd van mijn laptop, een 'oude' acer.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
1.9K
LeonardN
4 jaar geleden
Bedoel je hardeschijf geheugen?
RAM is heel wat anders, dat is werkgeheugen, daarin staan geen foto's opgeslagen althans niet zodanig dat jij ze kan verwijderen. Als je iets van je HDD verwijdert, moet je vaak nog even je prullenbak legen voor de ruimte echt beschikbaar komt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja, heb bestanden verwijderen en daardoor ruimte op je RAM geheugen krijgen door elkaar gehaald... Ik moet mijn RAM geheugen gaan opschonen. Dit zijn 2 aparte dingen....
Bedankt voor jullie reactie.

Antwoorden (2)

Dat komt, omdat dit totaal verschillend is helaas.
Je RAM geheugen zijn niet je reguliere foto's e.d.

Wat is RAM geheugen?
RAM-geheugen staat voor Random Access Memory. Hierop wordt data tijdelijk opgeslagen, in tegenstelling tot de harde schrijf waar data wordt opgeslagen voor de langere termijn. Andere namen voor Ram geheugen zijn intern geheugen en werkgeheugen, en Iedere desktop of laptop maakt hier gebruik van.

Data op het RAM geheugen kan veel sneller worden geopend dan een harde schijf. De processor van een desktop of laptop werkt nauw samen met het RAM geheugen. Bij een snelle computer is het daarom belangrijk dat er voldoende Ram geheugen aanwezig is.

Wat doet het werkgeheugen?
Dit werkgeheugen is de laatste buffer tot aan het opslagapparaat (SSD of harde schijf waarje gegevens voor een langere tijd op staan bewaard. Het werkgeheugen verliest elke keer nadat je de computer uit zet zijn gegevens die de processor erin heeft gezet. Daarom wordt het werkgeheugen ook wel jet tijdelijke geheugen genoemd.

Het werkgeheugen bewaard gegevens voor de processor. Hoe groter en sneller het werkgeheugen is, hoe minder de processor moet wachten op zijn gegevens. De processor wordt ieder jaar sneller. De snelheid van het geheugen blijft wel wat achter. Toch hebben we sinds kort een nieuwe type werkgeheugen DDR4 dat weer een stukje sneller is geworden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Opslag=foto's games en andere bestanden.
RAM=hoeveel geheugen je pc heeft om dingen te verwerken.
Opslag: lange termijn opslag.
RAM:korte termijn opslag.