Hoe kan ik in Excel opzoeken of een waarde in kolom A ook voorkomt in kolom B?

Ik heb in kolom A een lange lijst met ID nummers staan. In kolom B heb ik ook een lijst met ID nummers. Met wat voor een formule kan ik checken of een nummer in kolom A ook voorkomt in kolom B?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
3K

Antwoorden (1)

Dat gaat met de funktie VERT.ZOEKEN()
Zie https://www.zowerktexcel.nl/exceltip/de-functie-verticaal-zoeken/ voor een eenvoudige uitleg.
Eventueel kun je er een ALS() of een ALS.FOUT() omheen zetten als je een bepaald wel/niet-gevonden indicator wil hebben.

B.v.:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A1;B:B);"X')
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
In het VERT.ZOEKEN deel van de formule ontbreekt de cruciale ONWAAR =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A1;B:B;ONWAAR);"X')
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
@paulus811
Oeps....