Als ik in een cel in excel een woord typ. Hoe laat ik excel dan denken dat dit een getal is? Bijv. er staat "lolly" en excel denkt € 5,00.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Enter €5.00 in een cel Insert - Name - Define Tik in lolly Ga naar een andere cel =lolly geeft dan waarde €5.00

Het kan aan mij liggen, maar ik snap je vraag niet helemaal. Een lolly is toch geen getal ? Of bedoel je dat excel naar de prijs van een product moet zoeken ?

haha, van lolly kun je volgens mij nooit een getal maken. Je zou het echter kunnen proberen met celeigenschappen en daar kiezen voor nummer, maar ik ben bang dat er gewoon Lolly blijft staan hoor.

Excel denkt niet. Dure lolly Nee het is niet mogelijk.

Misschien met de IF functie. Het is weliswaar een omweg maar je kunt dan aangeven dat als de waarde van een cel Lolly is een andere cel de returnwaarde €5,00 krijgt. Deze uitkomst kan je dan gebruiken voor het resultaat.

het kan. via autocorrectie opties. excel 2003 versie: Extra, opties, spelling, dan onderin op autocorrectie opties. daar kun je een woord invoeren en laten vervangen door iets anders. suc6 ermee

Je zou een prijslijst in een andere sheet moeten maken, en met VLookUp de prijs ophalen .. .. ..

Ga naar celeigenschappen (klik met je linkermuis knop) en klik op cel vervolgens kies voor "geen functie". Dus neutraal cel.

Wellicht begrijp ik de vraag niet goed als ik echter in veld een tekst wil laten weer geven ipv een waarde type ik een single quote. dus: 'JOLLY

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100