Wat te doen met allerlei gedownloade programma's?

Ik heb nu twee weken een Dell-laptop. In de fabriek is McAfee geïnstalleerd. Op de één of andere manier heb ik nu RegClean Pro op mijn laptop. Dat geeft telkens meldingen dat er allerlei (register)fouten zijn die opgelost moeten worden. Wat dit betreft, hier ben ik niet zo slim in en heb dan ook veel andere programma's gedownload, want ik kreeg weer veel meldingen dat er allerlei fouten waren gesignaleerd.
McAfee geeft aan dat alles in orde is en toch krijg ik meldingen van allerlei programma's dat er fouten en foute bestanden zijn aangetroffen die verwijderd moeten worden. Zodoende heb ik wel zes programma's gedownload ( Speed up my pc, Reimage Repair en nog veel andere). Tijdens het typen van deze uitleg, heb ik al verscheidene programma's verwijderd.
Moet ik voortaan meldingen van o.a. RegClean Pro negeren en alleen vertrouwen op McAfee, ook al wordt aangegeven dat er fouten gesignaleerd zijn? En als ik alle programma's verwijderd heb via mijn configuratiescherm, zijn ze dan ook definitief weg, zodat ik geen meldingen meer krijg?
Via Windows heb ik ook meldingen gekregen en dan wordt je aanbevolen om Reimage te downloaden, wel of niet doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Ritsuka
9 jaar geleden
klinkt als spyware, nepprogramma's

Het beste antwoord

Haal die rommel á la RegCleanPro van je PC af. Het is Crapware, troep die je bang maakt, niets doet en op z'n best je PC laat crashen. Allemaal de-installeren, alleen weggooien is meestal niet genoeg. Dit kan enige moeite kosten, maar normaliter lukt het wel. Laat je niet opnieuw bang maken, want sommige de-installers proberen je dan alsnog over te halen om toch vooral hun 'geweldige' software niet te laten verwijderen. Wég ermee! McAfee mag je overhouden.
Verder NOOIT meer software downloaden die je PC zogenaamd van fouten ontdoet of schoonmaakt of iets dergelijks. Als je PC niks mankeert hoef je 'm ook geen medicijn toe te dienen. Als ie wel wat mankeert haal je er, in jou geval, een deskundige bij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Ccleaner gebruiken is dus ook zinloos om de snelheid van je pc op peil te houden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja.
CCleaner is een mooi en goed programma, maar onder normale omstandigheden maar een enkele keer nodig. MAAR als je de hele tijd allerlei software, plugins etc zit te installeren en weer weg te gooien, als je niet oppast op welke links je klikt, dan kan het je zeker helpen in het opruimen van de rommel die je gemaakt hebt.

Andere antwoorden (2)

Een nieuwe computer wordt meestal geleverd met allerlei vage programma's.
Om er vanaf te komen is pcdecrapifier uiterst nuttig en gratis bovendien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijder de programma's met Revo Uninstaller (zie bron). Met dit programma kun je ook de registerbestanden ervan verwijderen zodat het programma's ook echt weg is en er niks van achterblijft in je register. Dan krijg je dus ook geen meldingen meer want er is nergens meer iets van te vinden. Als je een programma verwijdert kies voor de 4de optie. Deze duurt wel het langst maar dat komt omdat het dan ook echt in je register kijkt enzo. Aan het eind steeds alles verwijderen ervan.

Bij de bron kun je Revo downloaden.